A Belga Nagydíj második szabadedzése sokkal jobb körülmények között zajlott, mint a délelőtti gyakorlás. A pálya ugyan még kimondottan vizes volt, amikor zöldre váltott a lámpa, de a felhők elvonulta után a nap elég gyorsan elkezdte felszárítani az aszfaltot.

Háromnegyed óra után a Toro Rosso spanyol ifjonca, Jaime Alguersuari volt az első, aki slick gumival tett próbát, és miután ideje másodpercekkel jobb volt, mint az addigi, átmeneti esőgumin teljesített körök, egymás után váltott mindenki száraz abroncsokra. Ahogy javult a pálya állapota, a köridők is rohamosan zuhantak, az élen sorra váltották egymást a pilóták.

A Red Bullnál akadt egy kis ijedség, ugyanis a csapat problémát észlelt Mark Webber motorjában, de miután az ausztrál végigporoszkált a pálya felén, a bokszutcából jelezték a bajnoki éllovasnak, hogy bátran nyomhatja.

Balesetből kettő akadt délután: a virgines Timo Glock még az edzés elején vágta a gumifalnak az autót a 9-es kanyarban, szerencsére ő maga nem sérült meg. Szinte ugyanekkor tört ki az autó a Force Indiá-s Vitantonio Liuzzi alól is, amikor egy nedves foltra ért, az olasz azonban időben visszanyerte az uralmat a járgány felett, és a kavicságyon átvágva épp csak érintette az első szárnnyal a gumifalat, az eset után folytathatta is a körözést.

Sokkal kellemetlenebb incidens történt azonban az edzés vége felé, amikor bő tíz perccel a leintés előtt a versenyigazgatóság piros zászlóval megszakította a körözést, ugyanis néhány néző tiltott területre keveredett. A csapatok számára kimondottan bosszantó volt, hogy a teljesen száraz viszonyok mellett 6-7 percet tétlenséggel kellett tölteniük, nem egészen három perc maradt az újraindítás után.

Glockon kívül mindenki megrohamozta a pályát, a leggyorsabb végül a délelőttöt is “megnyerő” Fernando Alonso lett, aki megelőzte az addig élen álló Adrian Sutilt. A német is keményen próbálkozott, nem sokon múlott, hogy visszavegye az elsőséget, de végül be kellett érnie a második hellyel, ami így is kimondottan jó előjel a Force India számára.

Mögöttük Lewis Hamilton, a renault-s Robert Kubica, Felipe Massa, Sebastian Vettel, Jenson Button, a két Suber és a williamses Rubens Barrichello zárt a top10-ben – Webber és egyik Mercedes sem fért be a mezőny első felébe.

Belga Nagydíj, 2. szabadedzés, Spa-Francorchamps, 2010.08.27.