Míg a McLarent követve a Sauber, a Ferrari, a Red Bull, a Williams, a Mercedes és a Force India is felszerelte már autójára az egyenesekben nagyobb sebességet, a kanyarokban pedig nagyobb leszorítóerőt adó aerodinamikai megoldást, az ún. F-csatornát, a Renault egészen eddig anélkül állt rajthoz a futamokon.

A brit Autosport értesülése szerint azonban mostanra végzett a fejlesztéssel a csapat és a Belga Nagydíjra már úgy készülnek, hogy nemcsak a szabadedzéseken kísérleteznek, hanem rögtön a versenyen is be szeretnék vetni a megoldást.

Ha a spái egyenesekben jól működik az F-csatorna, a Renault természetesen a következő versenyen, a hasonló karakterisztikájú monzai Olasz Nagydíjon is használja majd a megoldást.

A többi autón ott az F-csatorna, ami megnehezíti a dolgunkat, mert a jó végsebesség érdekében lehet, hogy csökkentenünk kell majd a leszorítóerőt, aminek a levét a kanyarokban ihatjuk meg. Pénteken meg kell keresnünk a legjobb kompromisszumot” – magyarázta még a Német Nagydíj idején Robert Kubica.

“Ha megfelelően működik, akkor mindenképpen az F-csatorna 2010 legfőbb technikai újítása. Minél hosszabb az egyenes, annál nagyobb előnyt jelent” – mondta később a lengyel a Hungaroringen.