Ahány forrás, annyiféle adat – a Forma-1-es pilóták fizetése a majdnem olyan féltve őrzött titok, mint az autók műszaki újításai. Nemrég a tekintélyes szakújságíró, James Allen közölt egy összeállítást a versenyzők keresetéről, most pedig a spanyol El Mundo szentelt egy cikket a kérdésnek, igaz, a számok jó néhány ponton eltérnek.

A lap a Business Book GP kiadványra hivatkozva azt írja, hogy Fernando Alonso messze a legjobban fizetett versenyző a rajtrácson, a spanyol reklámbevételek nélkül 30 millió eurót tesz zsebre évente – az adatot kiválóan perspektívába helyezi, hogy a második helyre sorolt mclarenes Lewis Hamilton (16 millió) és Alonso csapattársa, a harmadikként jegyzett Felipe Massa (14 millió) együtt keres annyit, mint a kétszeres bajnok.

Annak ellenére, hogy idén már nem is szerepel a Forma-1-ben a ferraris szerződés egyoldalú felbontása miatt Kimi Räikkönen is hozzájuk mérhető, nyolc számjegyű összeget kap még volt csapatától idén.

Mögöttük már a 10 milliós küszöb alatti pénzek következnek: a címvédő Jenson Button 9, Michael Schumacher pedig a jelen összeállítás szerint 8 millió eurót kap az egész évért. A Mercedes másik pilótája, Nico Rosberg neve mellett szintén 8 milliós összeg áll, a renault-s Robert Kubica pedig 7,5 millió euróval gazdagodhat idén.

Az El Mundo cikke alapján a maga 5,5 milliójával Rubens Barrichello megelőzi a Red Bull két pilótáját, ugyanis Mark Webbernél 4,2, míg Sebastian Vettelnél “csak” 2 milliós összeg szerepel – érdemes azonban megjegyezni, hogy a Red Bullnál sokkal nagyobb súllyal szerepel az eredmények alapján járó prémium, mint más csapatoknál, Webber és Vettel alapfizetése mindössze 40 százaléka a teljes keresetüknek, további 60 százalékot kaphatnak még a szerzett pontokét.

A megbízható, de rendkívüli eredményeket sosem produkáló Jarno Trulli biztosan kiválóan tárgyal, hiszen mindig a jól kereső pilóták közé tartozott, és a körülményeket tekintve így van ez idén is: az olasz veterán 3 millió eurót kaphat idén a Lotustól, ugyanúgy, ahogy csapattársa, Heikki Kovalainen is.

A Virgin 1 millió eurót fizet Timo Glocknak, amivel jócskán felülmúlja a williamses újonc Nico Hülkenberg 700 ezrét – a fiatal német keresete pedig még kontrasztosabb Barrichellóéval összehasonlítva, a tavalyi GP2-bajnok csak nyolcadát keresi a veteránnak.

A Saubernél nincs ilyen különbség az öreg motoros és az ifjonc között, a svájci alakulat 500-500 ezer eurót ad Pedro de la Rosának és Kamui Kobayashinak is, a renault-s orosz, Vitalij petrov és a Toro Rosso két pilótája, Jaime Alguersuari és Sebastien Buemi 400-400, míg a Force India párosa és a virgines Lucas di Grassi 200-200 ezer eurót keres idén.  

A lista legvégén a hispaniás Bruno Senna áll, a nagy nevű brazil 150 ezerrel gazdagodik idén, azaz mindössze kétszázad részét kapja Alonso fizetésének.