Massa mindig célba ért

Massa mindig célba ért


Idén eddig 12 versenyt rendeztek a Forma-1-ben, ez alapján a Red Bull Racing vezet a konstruktőri bajnokságban, megelőzve a McLarent és a Ferrarit. A versenyek során összesen 1474 kört kellett (két autó) teljesíteni, de nem volt egyetlen csapat sem, amelynek sikerült volna ez – derül ki az Auto Motor und Sport elemzéséből.  

A Red Bull csapaté a legtöbb győzelem és a legtöbb rajtelsőség, de ezt a sebességüknek és nem a megbízhatóságuknak köszönhetik, abban ugyanis a Ferrari a legjobb. Az F10-es, amelyet Fernando Alonso és Felipe Massa vezetnek, 1471-et teljesített a fennemlített 1474-ből.

Ez hihetetlen, 99,8 százalékos megbízhatóság, amit Alonso malajziai, kései motorhibája ront le a tökéletestől. Massa minden versenyen célba ért.  

Vettel egy érdekes ütközés után esett ki

Vettel egy érdekes ütközés után esett ki


Ehhez képest a Red Bull versenyzői összesen 98 körrel kevesebbet teljesítettek idén. A csapat neve mellett egy műszaki hibás és két vezetői hibás kiesés is szerepel. Eredményük 93,1 százalékos.

Bár 132 pontjával nagyon messze lemarad az élmezőnytől, a Mercedes GP megbízhatósága remek.  1367 körös eredményük 92,7 százalékot takar, ami két műszaki hibás kiesésből adódik. Az egyik épp a Magyar Nagydíjon történt, ahol nem romlott el az autó, csak Rosberg kerekét rosszul rögzítették. E nélkül még jobb lehetne a csapat, amely az egyetlen a Ferrari mellett, ahol versenyző nem esett ki baleset következtében.  

Sokba kerülhet egy apró híba

Sokba kerülhet egy apró híba


1347 körrel, így 91,4%-os teljesítménnyel csak negyedik a McLaren, amelynél két műszaki hibára és egy balesetre visszavezethető kieséses is volt már idén. A nagyok közül a Renault a legmegbízhatatlanabb, hiszen négy műszaki hibája és két baleset is volt a csapatnak.

A kicsik persze ennél is rosszabb mutatókkal rendelkeznek. A Sauber például a versenyek felén nem ért célba, a két autó összesen 11 versenyt teljesített, csak 854 kört futottak. Tíz műszaki hiba és három baleset szerepel a csapat neve mellett. Itt azért kissé árnyalja a képet, hogy több esetben a Ferraritól származó motor mondott csődöt.

Műszakilag a Virgin a legrosszabb, amely 11-szer hullott ki ilyen okok miatt.

A három új csapat közül, a körök szempontjából a Lotus áll a legjobban (1049), megelőzve a Hispaniát és a Virgint, de a Hispania autói összese 13 versenyt fejeztek be, míg ellenfelei eggyel kevesebbet.