Az Epsilon Euskadi megkezdte a 2011-es Forma-1-es versenyautója modelljének tesztelését a szélcsatornában. Az Azkoitia központú spanyol csapat amellett, hogy érdekelt együléses versenyautó és a Le Mans sorozatokban, jövőre szeretne bekerülni a Forma-1-be is.

Eredetileg az FIA négy csapattal szerette volna bővíteni már 2010-re a Forma-1 mezőnyét, de végül a USF1 nem tudott rajthoz állni. Az amerikai csapat rajtengedélyét visszavonták és idén újabb csapatok nevezhetnek a 2011-es idényre kiadó egy helyre.

Az FIA már számos jelentkezőt visszautasított, míg a GP2-es ART és az amerikai Cyher maga lépett vissza befektető hiányában. A szövetség jövő pénteken hallgatja meg a jelentkezőket, köztük a Jacques Villeneuve-vel fémjelzett Durangót és a szerb Stefan GP-t, illetve az Epsilon Euskadit is, amelyben már F1-es tapasztalattal rendelkező szakemberek is dolgoznak.

“A múlt héten helyeztük először a szélcsatornába a modellt” – mondta egy argentin lapnak Sergio Rinland, a korábbi Williams-, Brabham-, Benetton-, Sauber- és Arrows-mérnök. “Minden rendben ment. A formatervvel már jól állunk.”

Rinland ugyanakkor elmondta, hogy egyelőre nem gondolkodtak a pilótafelállásról. “Abszolút nem foglalkoztunk ezzel” – mondta, majd hozzátette, hogy igazán fantasztikus lenne, ha honfitársa, Esteban Guerrieri kapna helyet a csapatnál. “De ahogy mondtam, a vezetőkre vonatkozó kérdésekről még nem gondolkoztunk.”

Ha valóban igaz, amit a szakember állít, az komoly fegyvertény lehet a csapat kezében, hiszen mutatja elhivatottságukat az F1 felé, illetve az FIA is biztosabb lehet benne, hogy a csapat valóban elkészül a következő idényre.