Nesze neked, unalmas Magyar Nagydíj! A jubileumi, 25. hungaroringi F1-es futamra nem lehetett panasz az izgalmak szempontjából: bokszutcai káosz, előzések, nagy kiesők és váratlan pontszerzők – mindenből kijutott vasárnap délután.

Ahogy a pilóták előre hangsúlyozták is, a Hungaroringen kulcsfontosságú a rajt. A helyekért kemény csata is folyt, de incidens nem történt. Vettel ezúttal jól jött el a pole-ból, de Fernando Alonso még nála is jobb volt, magabiztosan vette el a második helyet Mark Webbertől, sőt az első kanyarban még Vettelt is támadta, de a külső íven nem volt esélye.

Lewis Hamilton az első kanyarban igen óvatosan, korán fékezett, így a hetedik pozícióból induló renault-s újonc, Vitalij Petrov szépen elé került, de a mclarenes a következő körben visszavette a helyét az orosztól. A startnál Rubens Barrichellónak sikerült a 9. helyre ugrania. Button sokat bukott a rajt után a 11.-ről a 15. helyre esett vissza.

Az első két kör után Vettel, Alonso, Webber, Massa, Hamilton, Petrov, Rosberg, Kubica, Barrichello, Hülkenberg volt a sorrend a pontszerző helyeken – a vezető német azonnal meg is kezdte az elszakadást az üldözőktől.

A 16. körben egy leszakadt szárnydarab miatt beküldték a biztonsági autót, Vettel, Alonso, Massa, Hamilton és mások is azonnal a bokszba siettek, káosz is lett. A renault-sok a csere után ráengedték Robert Kubicát az épp a saját boksza felé tartó Adrian Sutil autójára, csúnyán összeütköztek. Ugyanekkor Nico Rosberg elveszítette a rosszul rögzített jobb hátsó kerekét, a nagy lendülettel pattogó abroncs el is találta a Williams egyik szerelőjét, akit kórházba szállítottak.

A Renault hibája miatt Kubica később 10 másodperces stop&go büntetést kapott, de ez nem sokat számított, mert a sérült autóval végleg ki is állt.

A safety car a 18. körre hagyta el a pályát, a vezetés a bokszlátogatást kihagyó Webberé lett, és az újrarajtolásnál jelentős előnnyel is folytatta a versenyt. Mögötte Vettel, Alonso, a kiállásoknál helyet cserélt Hamilton és Massa, Barrichello, Petrov, de la Rosa, Hülkenberg és a megint szerencsés Button osztozott a pontszerző helyeken.

Újabb fordulatot Lewis Hamilton kiesése hozott a 25. körben, a McLaren műszaki hibával állt le. Vettelt a 32. körben vonták ki a forgalomból, bokszutca-áthajtásos büntetést kapott, amiért a biztonsági autó kiállása előtt túl nagy távolságot tartott, nem volt sportszerű az újrarajtolásnál.

Vettel a büntetés letöltése közben szintén nem viselkedett sportemberhez méltón, a bokszutcában az öklét rázva hajtott át. Öröm lehetett az ürömben, hogy sikerült visszatérnie Massa elé a harmadik helyre. A német kipottyanása után a kérdés az lett, hogy a rajt óta szuperlágy gumikon autózó Webber összegyűjt-e annyi előnyt Alonsóval szemben ahhoz, hogy a spanyol elé érjen vissza.

Az ausztrálnak ez végül sikerült is, elképesztő módon 43 kört, azaz majdnem a futam kétharmadát szuperlágyon teljesítve biztonságos távot épített ki és az élre tért vissza a cseréje után.

Alonso közben kimondottan lassú volt, Vettel egyre közelebb került hozzá a villámgyors Red Bull-lal, de előzéssel nem próbálkozott, sőt néha bele-bele is hibázott a kanyarokba az üldözés közben, majd az utolsó körökre fel is adta a harcot.

A williamses Barrichello Webberhez hasonlóan hosszú etapot teljesített, de miután a brazil is kiállt végre az 56. körben, kialakult a pontszerző helyek valós eloszlása: Webber, Alonso, Vettel, Massa, Petrov, Hülkenberg, de la Rosa, Button, Kobayashi és Schumacher követte egymást.

Az utolsó hely sorsa azonban nem dőlt el, a friss szuperlágy gumikon a Williams veteránja beérte Schumachert, keményen támadta egykori ferraris csapattársát, majd a 66. körben a célegyenesben meg is kezdte az előzést, amire a hétszeres bajnok sportszerűtlenül védekezett, Barrichellót centik híján felpasszírozta a bokszutca falára. Barichello előzése ennek ellenére sikerült, a hétszeres bajnokot pedig vizsgálat alá vonták a sportbírók.

Az első három mellett érdemes kiemelni, hogy Petrov és Hülkenberg pályafutása legjobb eredményét érte el, a Sauber idén először végzett mindkét autóval pontszerző helyen, és a Magyar Nagydíj volt az első futam az évben, amikor a három újonccsapat összes autója célba ért.

Mivel a két éllovas közül Hamilton nullázott, Button pedig csak a 9. lett, Webber a győzelmével átvette a vezetést a bajnokságban. Az állás igazán szorossá vált: Hamilton 157 ponttal a második, Vettel 151-gyel a harmadik, Button 147-tel szoros negyedik és Alonso hátránya is csak 20 pont az éllovashoz képest. A konstruktőri küzdelemben a Red Bull nyolc ponttal átvette a vezetést a McLarentől.

A Forma-1-ben most egy hónapos szünet következik, a világbajnokság augusztus utolsó hétvégéjén Belgiumban folytatódik.

Magyar Nagydíj, Hungaroring, 2010.08.01.