A Ferrari 2007-ben versenyzett utoljára – akkor is csak három futamon – az őt támogató Marlboro logójával, a maranellói autón azóta a cigarettamárka jele helyén csak vonalkódmintázat szerepel. Vannak azonban, akik szerint ez csak trükközés, a dohányreklámozás tiltásának kijátszása, Maranellóban azonban nonszensznek tartják a vádakat.

“Az elmúlt hetekben olyan cikkek jelentek meg, amelyekben a Scuderia Ferrari és a Philip Morris International partnerségének jellegét vitatták. Ezek két felvetésen alapulnak: egyrészt az autón szereplő grafika a Marlboro logójára emlékeztet, másrészt pedig az autónk hagyományos vörös színe is dohányreklám lenne” – írta a csapat tegnap megjelent közleményében.

 “Egyik állításnak sincs azonban tudományos alapja, állítólagos, sosem publikált tanulmányokra támaszkodnak csak, ami pedig még fontosabb, semmi közük az igazsághoz. Az úgynevezett vonalkód az autó festésének integráns része, amit az is bizonyít, hogy a csapat évről évre, de akár még szezon közben is módosít rajta, míg ha valóban reklám lenne, akkor a Philip Morris gyakorolná felette a jogokat.” 

“Az a feltételezés pedig, hogy egy vörös Ferrari látványa hatékonyabb megjelenést jelentene, mint a valódi cigarettareklám, egyszerűen elképesztő – hogyan értelmezhető így akkor a másik, szintén vörös festést választó Forma-1-es csapat döntése? Lehet, hogy ők is dohányt reklámoznak! Kiemelnénk, hogy a vörös az autóversenyzés kezdetei óta az olasz versenyautók elismert színe, ha pedig valamilyen asszociációt elindít ez a szín, akkor a cégünket és nem az egyik partnerünket kapcsolja hozzá a szemlélő” – magyarázta a Ferrari, azt is hozzátéve, hogy a dohánygyárral közös tevékenységeik mára gyárlátogatásokra, pilótatalálkozókra, és a dohányreklámozást jogilag nem korlátozó országokban piacra került márkatermékek eladására szorítkozik.

A Ferrari – amelynek hivatalos nevének mai napig része a Marlboro – és a Philip Morris szerződése 2011 végéig él.