A Forma-1-ben tavaly bemutatkozott mozgásienergia-visszanyerő rendszer, a KERS nem volt egyértelmű siker, a drágán fejlesztett eszközt alig pár csapat használta, így a költségcsökkentések jegyében idén le is mondott róla mindenki – igaz, a szabályok engednék az alkalmazását.

A KERS nem süllyedt el örökre, a csapatok szervezete, a FOTA továbbra is tárgyal az újrabevezetéséről, eddig azonban úgy tűnt, hogy csak a 2013-ban érkező új motorral együtt térhet majd vissza a hibridrendszer. A Williams technikai főnöke, Sam Michael egy friss interjúban elmondta, hogy a jelenlegi helyzet szerint már jövőre is felbukkanhat újra a berendezés.

“Mi eredetileg 2013-ig vártunk volna, de a Ferrari és a Renault olyan tervezetet nyújtott be, amely szerint egymillió euró alatti összegből ki tudnák hozni. Most már mi is úgy vagyunk vele, hogy jöjjön 2011-ben” – mondta az Autosportnak az ausztrál mérnök.

“Szerintem ez nem összeférhetetlen a költségcsökkentésekkel, mert egymillió euró alatt lenne, ami messze nem ugyanannyi, mint mondjuk egy motorfejlesztési program. Nem olyan, mint a régi KERS, amire 10, 20 milliót vagy még többet költöttek a csapatok, ennek a működtetése csak egymillió lenne.”

A Williams korábban ugyan saját, lendkerekes KERS-t fejlesztett, de ez végül az autóipari piacra került a Forma-1-es versenypályák helyett. Michael elmondta, hogy az újabb költségek miatt akartak kivárni, de alapvetően teljes mértékben támogatják a hibridmegoldást.

“Mi a Williamsnél mindig is támogattuk a KERS-t, de eredetileg azt szerettük volna, ha a 2013-as motorba integráljuk. De ez mindenképpen olyasmi, amiben az F1 is szerepet vállalhat. Ma már egy csomó utcai autóban is van KERS, így logikus, hogy a Forma-1-ben is legyen. Mi jobbnak láttuk a ’13-as bevezetést, de tartjuk magunkat a megállapodáshoz, amely szerint zöld utat kap, ha valamelyik csapat március végéig bizonyítja, hogy egymillió euróból kihozható.”

“Számomra az a levonzóbb a KERS-ben, hogy tényleg gyorsabbá teszi az autót. Ha valakinek van, akkor nem tehetjük meg, hogy nekünk ne legyen. Három-négy tizedet jelent körönként! Már a tavalyi év végén is előnyt jelentett, a McLaren a fékhibáig nagyon versenyképes volt Abu-Dzabiban. És ez még a régi, szélesebb első gumi idején volt. A mostani keskenyebb abroncsokkal még jobb lehet az alkalmazása.”