A Toyotánál eltöltött öt év után a veterán Jarno Trulli 2010-re az újonc Lotushoz szerződött. Az olasz tudta, hogy nagy kihívás vár rá, de ennél azért jobbra számított.

 “Természetesen tudtam, hogy nem lesz könnyű, hogy minden új lesz és időre lesz szükségünk. De legalább annyit vártam, hogy vezethessek. Ehelyett négy futam eltelt, egyszer nem indultam, és amikor be is értem, akkor is csak azért, mert úgy döntöttünk, hogy jussak el a kockás zászlóig, de a körülmények messze voltak az ideálistól” – magyarázta az olasz Autosprintnek a versenyző.

“Úgy tűnik, a balszerencse rátelepedett az autómra, minden csakis az én autómmal történik. Szóval eddig nem teljesültek az elvárásaim. Korai lenne ítéletet mondani azért. Tudtam, hogy kemény lesz, de eddig gyakorlatilag nem versenyeztem. Az év végén vonok majd mérleget” – tette hozzá.

Míg Trulli csak bukdácsolt eddig a pályán, csapattársa, Heikki Kovalainen a körülményekhez képest szép eredményeket ért el. A veterán szerint idén csakis az lehet a célja, hogy elverje a finnt, a Lotus problémáinak egy részét pedig csak az idő oldhatja meg, ugyanis a Lotus mindössze öt hónapos “gyermekkora” nem sokra volt elég.

Eddig nem teljesültek az elvárásai

Eddig nem teljesültek az elvárásai


“Papíron egyértelműen mi vagyunk a legjobb új csapat, F1-es színvonalon működünk, de sajnos ez csak a potenciálunk 10 százaléka még, az ok pedig az időhiány. Nincs tesztelés, így csak a versenyhétvégén lehet finomítani. Ez tanulóév a számunkra, az igazi potenciálunkat 2011-ben látjuk meg, amikor már magunk mögött hagytuk a strukturális problémákat, és volt időnk az új autó tervezésére.”

“Ma csak annyi lehet a célom, hogy a csapattársam előtt végezzek, és a legjobb legyek az új csapatok között. A többi csak álom – lehet ábrándozni az időmérő második szakaszáról, de ahhoz olyan katasztrófa kell, mint Malajziában. Ha több időnk lett volna felkészülni, a csapatot, az autót, a sebességváltót, a hidraulikát is jobban felkészítettük volna. De így ez a munka jelenleg folyik, versenyről versenyre.”