Példátlan mennyiségű pozícióváltást hozott az esős Kínai Nagydíj, az elmúlt idényben összesen nem volt annyi előzés, mint a sanghaji versenyen.

Már a futam kezdete előtt elkezdett szemerkélni az eső, de a mezőny még száraz gumikon indult. A rajtnál Fernando Alonso óriási tempóval ugrott a két Red Bull elé, miközben a pole-ból induló Vettel Webber mögé került, de utólag kiderült, hogy a spanyol kiugrott, később bokszutca-áthajtásos büntetést is kapott.   

Rögtön az első körben baleset történt, a Force Indiá-s Liuzzi megcsúszott, elkaszálta Sebastien Buemit és a sauberes Kamui Kobayashit, a második körre be is jött a biztonsági autó. A safety car alatt Alonso, Webber, Vettel és Hamilton is kiment kereket cserélni, míg Rosberg, Button, Kubica és Vitalij Petrov kinn maradt, az új rajt után ők vették át a vezetést.

Az 5. körben Vettel és Hamilton átmeneti esőgumikért ment ki, a bejáratnál a mclarenes bevágott a Red Bull elé, majd a visszatérésnél is végiglökdösődték a bokszutcát. Az esetet a versenybírók a futam után vizsgálják meg. Nem sokkal később a két Ferrari is intermediate gumira váltott, Massa kis híján megismételte Hamilton 2007-es kiesését, amikor a kis sóderágyon keresztül fordult csak be a bokszutcába.

Alonso csúnyán kiugrott a 2010-es Kínai Nagydíj rajtjánál, Button nyert

Alonso csúnyán kiugrott


Button a 19. körben átvette a vezetést Rosbergtől, miután a német egy kanyarban kicsúszott és a mclarenes utolérte. A következő körben Schumacher, Webber, Alguersuari és a két Ferrari is újra a bokszba jött, Alonso már a bokszbejáratban megelőzte csapattársát – valószínűleg ezt az esetet is megvizsgálják még a stewardok. A korábbi kiállást megspórolva ugyanekkor váltott először Button is esőgumira. 

Két körrel később újból szerephez jutott a biztonsági autó, ugyanis a Toro Rossó-s Alguersuari első szárnya leszakadt az egyik Hispania előzése közben. A safety car távozása előtt Button nagyon belassította a mezőnyt maga mögött, tumultuózus jelenet alakult ki az újrarajtoltatást megelőzően.

A harmadszorra is újraindult verseny számtalan pozícióváltása mellett is Lewis Hamilton volt ennek a szakasznak a főszereplője, az angol hihetetlen tempót diktálva sorra előzte meg Petrovot, Kubicát, majd Rosberget is utolérte, akivel keményen csatázott a dobogós helyért.

Nem kímélte egymást Hamilton és Vettel

Nem kímélte egymást Hamilton és Vettel


Hamilton végül a 37. körben váltott az utolsó gumiszettjére és rövidesen Button is ugyanezt tette, az utolsó kiállásaik után ki is alakult a dobogó végső sorrendje, mindkét McLaren Rosberg elé került. Ekkor azonban messze nem tűnt még lefutottnak a meccs, az utolsó 10 körben egymástól eltérő időpontokban, de drasztikusan kopni kezdtek a gumik, az első három közti különbségek ingadoztak, csak a végére még erősebben hulló eső miatt állt be az eredmény.

A pontszerző helyek hátsó felében is az utolsó körökig folytak az előzések, Schumacher, Alguersuari, Massa, Petrov, Webber oda-vissza előzgette egymást attól függően, hogy ki mennyire tudta irányítani az autót a vizes pályán.

A sorrend végül Alonso, Kubica, Vettel, Petrov, Webber, Massa és Schumacher lett. Hét pilóta esett ki: a virgines Timo Glock elrajtolni sem tudott, Liuzzi Buemit és Kobayashit rántotta magával az első körös balesetnél, Pedro de la Rosa Sauberjében a sepangihoz hasonlóan adta meg magát a Ferrari-motor, Lucas di Grassi és Jarno Trulli pedig más műszaki hiba miatt búcsúzott.

Petrov ragyogóan teljesített

Petrov ragyogóan teljesített


Button idei második győzelmével átvette a vezetést a világbajnokságban, Nico Rosberget egyenletes teljesítménye a második helyre hozta fel. Tőle mindössze 10 pont választja el a hetedik helyen álló Robert Kubicát, az állás továbbra is nagyon szoros.

A világbajnokság három hét múlva az első európai helyszínen, Barcelonában folytatódik a Spanyol Nagydíjjal.


Kínai Nagydíj, Sanghaj, 2010.04.18.