Hozták a papírformát az újonc csapatok a Kínai Nagydíj időmérő edzésén, mindhárman az edzés első harmada után búcsúztak. A legjobb eredményt a Virgin érte el Timo Glock 19. helyével, pedig bőven volt gondja az istállónak.

“Jó edzés volt, dacára annak, hogy csak egy igazán gyors kört mehettem” – értékelt Glock. “Az első szett gumimon beragadtam Barrichello mögé, aki egy lassú felvezető kört futott. Egy rendes első próbálkozással talán még jobb lehettem volna másodikra, de összességében így is elégedett vagyok, fontos, hogy ismét a Lotus előtt végeztünk.”

Nem szomorkodott Nick Wirth technikai igazgató sem. “Nagyon hasznos munkát végeztünk a harmadik szabadedzésen és az időmérőn is. Úgy döntöttünk, hogy csak két gyors kört megyünk, ebből Timót egyszer feltartották. A 22. helyen zárt di Grassi is jól ment, kár, hogy elrontotta az utolsó szektort, de így is elégedettek lehetünk. Annál is inkább, mert nem tudtuk bevetni a tervezett új aerodinamikai csomagot, amely jelenleg a vulkáni hamu rossz oldalán vesztegel.”

“Kár érte, mert úgy érzem, sokkal gyorsabban is mehettem volna, a nagy szél miatt azonban nem volt könnyű dolgunk” – panaszkodott Jarno Trulli, aki a 20. helyen zárt a Lotusszal. Csapattársa, az egy hellyel mögötte végzett Heikki Kovalainen úgy fogalmazott, hogy egyetlen hibátlan kört sem tudott menni, az ő dolgát is megkeserítette a nagy szél a féktávokon. Mike Gascoyne technikai igazgató elégedett a beállításokkal, abban bízik, hogy a szabadedzéseken, sok benzinnel végigcsinált hosszú etapok meghozzák eredményüket a versenyen és a Lotus a legjobb újonc lehet vasárnap.

Nem változott a HRT helyzete, a spanyol csapat továbbra is tökutolsó, normál időjárási körülmények között teljesen esélytelen. “Sokat fejlődtünk tegnaphoz képest, holnap is nagyot léphetünk előre” – összegzett a 23. Bruno Senna, aki kicsit elrontotta leggyorsabb körét. A 24. Karun Chandhoknak korán be kellett fejeznie az időmérőt, ennek ellenére úgy véli, jó időmérőt zárt a csapat.

“A megbízhatóság döntő lesz a holnapi csatában” – nyilatkozta Colin Kolles csapatfőnök. “A többiek a vizes beállításokat is próbálgathatták a téli teszteken, nekünk még mindig fogalmunk sincs, mire lehetünk képesek rossz időben.”