Az F1-ből 2006 végén kiszállt francia gyártó, a Michelin nem titkolja, hogy érdekli a visszatérés, de ennek feltételeként azt szabja, hogy 2011-től ne egyedüli szállítóként szerepeljen, legyenek riválisai is a pályán, másrészt a cég az utcai autókon használtakhoz sokkal közelebb álló profilarányú abroncsokat szeretne látni a sportágban.

A Forma-1-ben jelenleg 13 colos felniken nagy profilmagasságú gumikat használnak, de a Michelin 18-asokhoz szállítana szívesen abroncsokat. A McLaren műszaki főnöke, Paddy Lowe azt mondja, hogy a csapatok nem tiltakoznának a változtatás ellen, de arra is figyelmeztet, hogy ez az újítás azért nem olyan egyszerű kérdés.

“A Michelin tárgyal az FIA-val, a FOTA-val (a csapatok szervezete) és a FOM-mal (az F1 szervezője) a 2011-13 közti időszakra szóló visszatérésről, az egyik feltételük a 18-as felni. Úgy gondolják, hogy ez a méret sokkal korszerűbb mind a látvány, mind a technológia szempontjából. Számunkra az a kérdés, hogy mekkora feladatot jelentene a bevezetése” – magyarázta a mérnök.

“Remélem, hogy a rendelkezésre álló időt és a költségeket szem előtt tartva a csapatoknak sikerül olyan szabályokban megegyezni, amelyekkel megakadályozzuk, hogy elszabaduljanak a fejlesztések. Azt hiszem, az új szabályokat meg lehet írni úgy, hogy ez kezelhető legyen, szerintem nem lenne rossz dolog.”

Lowe azt is megerősítette, hogy sem a McLaren, sem a többi résztvevő nem utasítja el az újítást: “Mi támogatnánk, és tudomásom szerint az összes csapat beleegyezett, hogy ha ez a Michelin feltétele, akkor mindenki elfogadja.”