Ugyan a csapatok megegyeztek arról, hogy 2010-ben nem használják a Forma-1-ben tavaly bemutatkozott hibridtechnológiát, a mozgásienergia-visszanyerő rendszert, de jelenleg is tárgyalnak a KERS későbbi visszahozásáról. A Williams főnöke, Sir Frank szerint az F1 számára elkerülhetetlen, hogy zöldebbé váljon, ezért a KERS-et hamarosan mindenképp újra be kell vezetni.

 “Mindig is úgy gondoltam, hogy a Forma-1-nek szüksége van egy totemre, hogy elkerülhesse a sportot közelről nem követő ellenséges sajtó haragját. A totem szót használtam, de ez nem a legjobb kifejezés, hiszen a KERS nagyon is hasznos dolog a károsanyag-kibocsátás, az energiatakarékosság szempontjából” – magyarázta az angol az Autosportnak. 

“Drága, műszakilag bonyolult, nagy falat, de (KERS nélkül) a Forma-1 előbb vagy utóbb kivívja egyes körök haragját” – tette hozzá.

Bár több csapat is tesztelte, a 2009-es idény alatt végül csak négy alakulat vetette be a pályán is a KERS-t, és a futamok többségén csak a McLaren és a Ferrari használta a berendezést. Williams szerint a KERS-et csak úgy érdemes visszahozni, ha minden autóba beszerelik:

Csak úgy jó, ha mindenki használja

Csak úgy jó, ha mindenki használja


“Ha három csapat használja a KERS-t, a hét másik pedig nem, akkor nélküle a győzelmi esélyek – főleg, hogy egyre jobbá válik a rendszer – igen gyengék. Én úgy gondolom, hogy kötelezővé kellene tenni.”

A Williams egyébként 2008-ban saját leányvállalatot alapítva a többiekétől eltérő, lendkerekes megoldású KERS-et fejlesztett, de úgy tűnik, hogy az idei szabályváltozások miatt ez az eszköz már soha nem lép pályára Forma-1-es versenyen.

“Nem használhatjuk a KERS-ünket, mert lendkerekes, ami több helyet kíván, így csakis a pilóta mögé kerülhet. Ha az üzemanyagtank háromszor akkora, mint két éve, és a KERS-t is be akarjuk szerelni, akkor az autó hosszabb lesz, mint egy londoni busz. Ezért máshol használjuk fel” – utalt arra a csapatfőnök, hogy a Williams az autógyártás területén keres és talál piacot a berendezése számára.