A McLaren a Bahreini Nagydíj után vetette fel, hogy a Red Bull az üres tankos időmérő és a futamra telitankolt autó hasmagasság-különbségét a felfüggesztéssel trükközve egyenlíti ki.

A Red Bull azóta többször is cáfolta, hogy ilyen rendszere lenne, és az FIA sem talált semmit a csapatnál Sepangban, de úgy tudni, hogy a McLaren ennek ellenére saját változattal készült a Kínai Nagydíjra. Úgy tűnik, feleslegesen, ugyanis az FIA tisztázta a kérdést, a Forma-1 felügyelőszervezete minden csapatot levélben figyelmezettet arra, hogy az aktív felfüggesztés használatát ezután is szabályellenesnek tekintik.

“Bármilyen rendszer vagy művelet, amelynek célja vagy következménye az autó hasmagasságának módosítása a parc ferme körülmények között, a sportszabályzat 34.5-ös pontjának megszegését jelenti” – közölte az FIA.

Az említett szabály azt mondja ki, hogy ha az ún. parc ferme keretei között, azaz az időmérő és a futam közötti időszakba bármilyen módosítást hajtanak végre az autón, akkor a pilóta csak a bokszutcából rajtolhat.

“Továbbá úgy gondoljuk, hogy minden önszabályozó felfüggesztés is ellentmond a technikai szabályzat 31.5-ös pontjának” – tért ki konkrétan a felfüggesztésre is az FIA.

Az említett szabály egyébként a mozgó aerodinamikai elemek tilalma mellett az autó és a pálya felülete közti távolságot módosító megoldásokat is kizárja.