Már Bahrein óta téma, hogy a Red Bull pneumatikus megoldással működő aktív felfüggesztést használhat, amely az üres tankos időmérő után optimalizálja – megemeli – a versenyre feltöltött autó hasmagasságát.

A csapat következetesen tagadja, hogy ilyen, szabálytalannak számító megoldást alkalmazna és eddig az FIA szakemberei sem találtak semmi ilyesmit az autón. A McLaren továbbra is gyanakszik, sőt, már állítólag saját változattal is készül.

“Nincs ilyen rendszerünk, ilyen egyszerű” – mondta a Red Bull csapatfőnöke Sepangban is. “Ha a McLaren előáll ilyesmivel Kínában, mi panaszt is teszünk, mert ez elvileg szabálytalan. Az FIA alaposan megvizsgálta az autónkat szombaton este, és elégedett volt. Nehezen találhattak volna bármit is, hiszen nincs ilyen rendszerünk” – hangsúlyozta Christian Horner.

Horner és a mercedeses Ross Brawn is a szabályozás tisztázását sürgeti, az FIA részéről pedig felmerült, hogy az esetleges további trükközések elkerülésére egy egyszerű megoldással módosítanak az ún. parc ferme szabályain, és lehetőséget adnak a felfüggesztés átállítására a kvalifikáció és a futam között.

Bár ehhez a csapatok egyhangú jóváhagyása kellene, ami egyáltalán nem vehető biztosra, a Red Bull örülne, ha egy ilyen megoldással elébe lehetne vágni annak, hogy újabb front nyíljon a fejlesztési háborúban.

“Mi mindenképpen támogatnánk, mert valószínűleg sok pénzt megspórolhatnánk vele” – mondta Horner.