A korábbi előrejelzésekkel szemben nem érkezett meg az eső a Maláj Nagydíjra, így a vártnál talán izgalommentesebb futamot simán nyerte a Red Bull párosa. Az előző két elbukott futam után Sebastian Vettel Sepangban végre felállhatott a dobogó legfelső fokára – pályafutása során hatodszorra -, Mark Webber második helyével pedig a Red Bull negyedszerre hozta ki a legtöbbet a versenyből. A harmadikként beérő Nico Rosberg megszerezte a Mercedes GP első dobogóját.

A Maláj Nagydíj rajta komolyabb incidens nélkül zajlott, a kulcsmomentum az volt, amikor Vettel az első kanyarban belső íven elment Webber mellett, megszerezve és a végéig meg is tartva a vezetést. A németre egyedül az első kiállásokig jelentett fenyegetést a csapattársa, de Webber jobb első kerekének lassú cseréje bebetonozta az eredményt.

Ezúttal a mezőny hátsó fele is érdekes volt, hiszen mindkét Ferrari és McLaren is onnan rajtolt. A legjobb közülük Lewis Hamilton volt, aki agresszíven tört előre és a 2. körre már a 10. helyre kapaszkodott. Felipe Massa, Jenson Button és Fernando Alonso jóval kevesebbet lépett előre, ők huzamosabb időre beszorultak a két Toro Rosso mögé a 14-16. helyre. Alonso néhány körre megelőzte Buttont, de az angol vissza is vette a helyét.

A futam elején sorra hullottak a pilóták: a sauberes Pedro de la Rosa kuplunghiba miatt már elrajtolni sem tudott, a virgines Timo Glock a 2. körben a kavicságyban kötött ki, Kamui Kobayashi autója a 9. körben adta meg magát, Michael Schumacher futamának egy meglazult hátsó kerékanya vetett véget a 10. körben, a Force Indiá-s Vitantonio Liuzzi pedig a 12. körén állt ki végleg a garázsba.

Simán hozták az első két helyet

Simán hozták az első két helyet


A pontszerző helyek első felét biztosan őrizte Vettel, Webber, Rosberg, Kubica és Sutil, míg a mclarenesek és a ferrarisok különböző bokszstratégiával igyekeztek megszerezni a hátsóbb pozíciókat. Ahogy Ausztráliában, Button ezúttal is korai cserével próbálkozott, a 10. körben kemény keverékre váltott, amit a verseny végéig használt is.

Hamilton a cseréje előtt a 2. helyig jutott, a 30. körig kivárt, majd az akkor 7. helyen álló Button elé került vissza, ami végül a két Ferrari kiállása után az 5. hellyé vált. A maranellóiak közül előbb Massa állt ki a 27. körben, ami után a lágy gumikon a korábbinál sokkal jobb tempóval autózott, a 43. körre meg is előzte Buttont.

Alonso a futam kezdetétől sebességváltó-problémával küszködött, a visszaváltásokkal volt gondja, ennek ellenére teljes erőből versenyzett. A spanyol maradt kint legtovább a kemény gumikon, végül kiállása után az ötödikről a kilencedik helyre visszaesve Button mögé érkezett meg, akit a műszaki hiba ellenére is végig üldözött az utolsó tíz körön, pontosabban csak az utolsó előtti körig, amikor az első kanyarban végrehajtott előzési kísérlete után végleg megadta magát az autó hajtáslánca.

Érdemes megemlíteni a Toro Rosso párosát: Jaime Alguersuari és Sebastien Buemi is végig nagyon agresszíven küzdött a futamon, a spanyol ifjonc a kilencedik helyen zárt, míg svájci csapattársa a Williams újoncával, Nico Hülkenberggel küzdött az utolsó pontszerző helyért a végén, de nem sikerült megelőznie a németet.

Button konzervatívan, Hamilton agresszíven probálkozott

Button konzervatívan, Hamilton agresszíven probálkozott


Az újak közül ezúttal a Virgin volt a legjobb, Lucas di Grassi végzett a többiek előtt, a Lotus pedig pocsék hazai versenyt zárt: Jarno Trulli és Heikki Kovalainen az utolsó helyeken ért be, a finn a futam közben 11 percet a garázsban is töltött, amíg a csapat egy hidraulikai problémát javított ki nála.

A Maláj Nagydíj után is a Ferrari vezeti a konstruktőri bajnokságot, de Massa átvette a vezetést egyéniben Alonsótól. Vettel a harmadik, mögötte pontegyenlőséggel osztozik a negyedik és ötödik helyen Jenson Button és Nico Rosberg, de még Lewis Hamilton és Robert Kubica sincs lemaradva, az angol 8, a lengyel 9 pontos hátránnyal áll a 6-7. helyen.

A világbajnokság két hét múlva az utolsó “tengerentúli” futammal, a Kínai Nagydíjjal folytatódik. 

Maláj Nagydíj, Sepang, 2010.04.04.