Az új belépők nehézségei, főképp a Campos vergődése és a ferraris Luca di Montezemolo nyilatkozatának apropóján a McLaren főnöke egyben a csapatok szervezete, a FOTA új elnöke, Martin Whitmarsh is az autók csapatok közti adásvételéről beszélt.

“A McLaren filozófiájának fontos eleme, hogy mindenki a saját autóját építse, de gyakorlatiasak vagyunk, így korábban is bizonyítottuk már, hogy hajlandóak lennénk autót eladni. Erre továbbra is hajlandóak vagyunk, de azt már nem hiszem, hogy Bahrein (a szezonnyitó) előtt tudnánk-e szállítani, ha valamelyik csapat kérné.”

Whitmarsh nem egészen érti, hogy az indulási engedélyt kapott újak közül miért nem csapott le valaki a kiszállt Toyota már megépített autójára, amelyet végül a szerb Stefan GP vett meg, és amely még mindig arra vár, hogy beugorhasson valamelyik befuccsoló újonc, például a Campos helyére.

“A csapatoknak volt lehetősége megvenni a Toyota kasztniját is. A Toyota két autót is épített, amelyeket már karácsonytól árult, meglep, hogy egyiküknek sem kellett, inkább az ajándék ló fogait nézegették. Talán rosszul döntöttek, de biztosan megvolt rá az okuk.”

Stefanovic autót vett, és technikai együttműködést is kötött a Toyotával, bármikor beugrana

Stefanovic autót vett, és technikai együttműködést is kötött a Toyotával, bármikor beugrana


Whitmarsh a McLaren és a FOTA nevében beszélve azt is elmondta, hogy tudják, milyen nehéz egy új F1-es csapatot elindítani, és igyekeznek majd minden lehetséges eszközzel segíteni az új csapatokat.

“Egyértelműen nehéz a belépés a Forma-1-be. Még a mi hátterünkkel is nehéz elkészülni az idény kezdetére, a kicsiknek még sokkal, sokkal nehezebb lehet. Persze nem kell ezért elnézést kérnünk, ez a motorsport csúcsa, ha elég nagy pénztárcával bárki csak úgy beléphetne, az azt jelentené, hogy mi, az élcsapatok nem végeztünk jó munkát.”

“Persze nem akarjuk, hogy bármelyik csapat is kudarcot valljon, mindent megteszünk majd. A FOTA a sport történetében most először összehozta a csapatokat, különleges helyzet ez. Szóval mindent megteszünk, de ha egy csapatnak nincsenek meg a megfelelő képességei, forrásai vagy épp alábecsülte az F1 kihívásait, akkor persze nem biztos, hogy tudunk segíteni.”