Miután a csapat jövője december elején tisztázódott, a Sauber gyorsan leszerződtette a Toyotánál 2009 végén bemutatkozott újoncot, Kamui Kobayashit, a másik versenyzői állás sorsa azonban sokáig bizonytalan maradt.

Az elég nyilvánvaló volt, hogy Kobayashi mellé egy tapasztalt pilótát keres a csapat, jelölt azonban több is volt. Esélyes volt a korábbi versenyző, Nick Heidfeld, és a tavalyi idény végére a Sauber régi-új motorszállítója, a Ferrari tartalékosának szerződött Giancarlo Fisichella is, végül azonban a veterán McLaren-tesztelő, Pedro de la Rosa kapta meg az ülést.

A tulajdonos-csapatfőnök, Peter Sauber egy friss interjúban elárulta, hogy miért nem a csapatnál korábban már megfordult Fisicót vagy épp Heidfeldet választotta.

“Nem vagyunk a Ferrari B csapata, de azért lett volna valamilyen függés. Ha valami gond adódott volna a versenyzőikkel, Fisichellát ültették volna az autóba, ez pedig nagyon rosszul jött volna nekünk” – mondta az olasszal kapcsolatban Sauber a Motorsport Aktuellnek.

Míg Fisichellának a Ferrari, Heidfeldnek a régre visszanyúló kapcsolat vált hátrányára: “Hét évet töltött velünk. Új kezdetet akartam, az pedig nem működött volna Nickkel” – mondta a svájci szakember.