A Cosworth 2010-ben három év kihagyás után tér vissza a Forma-1-be motorszállítóként. A Honda, a BMW és a Toyota kiszállása után az angol cég egyből a legnagyobb lesz ezen a téren, hiszen a négy új csapat mellett még a Williams is az ő erőforrásaikat használja – az évi ötmillió eurós csomagban árult motorokkal kimondottan versenyképes a kis gyártó. A Cosworth F1-es projektjének főnöke, Mark Gallagher nem is titkolja, hogy nagyot nyertek a válsággal.

“Miután az autógyártóknak megártott a válság, abba a nem mindennapi helyzetbe kerültünk, hogy mi álltunk a helyükre. Jó F1-es motorokat gyártunk versenyképes áron, így most, amikor a csapatok szponzori pénzeket is nehezebben szereznek, előnyünkre vált, hogy olcsók vagyunk” – magyarázta büszkén Gallagher egy konferencián.

2010-ben a rajtrácson négy motorszállító szerepel majd: az öt csapatot ellátó Cosworth mellett a Ferrari, a Toro Rosso és a Sauber a maranellói erőforrásokat használja, a Mercedes GP, a McLaren és a Force India a Mercedes brixworthi üzeméből kapja a motorokat, a Renault saját csapatán kívül pedig a Red Bullnak szállít.