A tavalyi GP2-sorozatban második helyen végző Vitalij Petrovot az elmúlt hónapokban több Forma-1-es csapattal is hírbe hozták már. A 25 éves orosz, aki nemzete első képviselője lehetne az F1-ben, szerepelt a Campos, a Sauber és a Renault lehetséges jelöltjei között is, és legutóbbi nyilatkozata szerint továbbra is kapcsolatban áll a francia csapattal.

“Pillanatnyilag is tárgyalunk a Renault-val, de sem velük, sem más F1-es csapattal nem írtunk még alá szerződést. Egy dolog biztos: a tárgyalásoknak február elseje előtt le kell zárulnia, hiszen akkor már elkezdődnek a tesztek” – idézte a sok millió eurós orosz szponzori háttérrel rendelkező Petrovot az Infox.ru. 

A Renault csapatfőnöke, Eric Boullier is megerősítette, hogy újoncokkal, köztük egy orosszal is tárgyalnak, de elismerte, hogy Robert Kubica volt csapattársa, Nick Heidfeld is kiköthet náluk.

“Igazán nem döntöttünk még. Több pilótát is fontolgatunk. Ketten közülük tapasztaltak, ketten pedig újoncok. Mostanra mi vagyunk az utolsó nagy csapat egy pilótával, a helyzet egészen más, mint júliusban, amikor még bárkivel lehetett tárgyalni. Nagyon jó lenne még a teszt előtt dönteni, de ha nem sikerül, akkor Robert egyedül kezdi majd a munkát” – mondta az Autosportnak Boullier.

Az orosz milliók az F1-be segíthetik Petrovot

Az orosz milliók az F1-be segíthetik Petrovot


“Hazudnék, ha letagadnám” – mondta Nick Heidfeld jelöltségéről a francia – “Egyértelműen megfontolandó, hiszen több évet eltöltött már Robert mellett. Más kérdés, hogy szeretnénk-e újra összepárosítani őket. De ő mindenképpen a listánkon van.”

“Az a helyzet, hogy mára nem sok pilóta maradt a piacon, mármint olyan, aki tapasztalt, vagy F1-es lehetőségre érdemes, megfelelő eredményekkel rendelkező újonc” – ismerte el a nemrég kinevezett csapatfőnök.

Boullier, aki a Gravity nevű menedzsmentcég vezetőjeként a kínai Ho-Pin Tung és a belga Jerome D’Ambrosio karrierjét is egyengeti, korábban még a lehetőségek közé sorolta, de mostanra kizárta, hogy házon belül léptet elő valakit, és azt is hangsúlyozta, hogy a döntést nem befolyásolja a leendő pilóta nemzetisége, sem a csapat, sem a szponzorok nem várják el, hogy például francia üljön majd az autóba.