A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsának mai monacói ülésén számos F1-et érintő kérdésben született döntés. Az FIA átstrukturálta a sportág felügyeletét, változtatott a bíráskodáson, a pontrendszeren, valamint véglegesítette a jövő évi versenynaptárt is.

Az FIA úgy döntött, hogy ezután az általa rendezett világbajnoki sorozatok élére – így a Forma-1 élére is – egy-egy felügyelőt állít, akit az elnök, Jean Todt nevez ki, és akinek feladata az elnök tehermentesítése a bajnokság ügyeinek napi figyelemmel kísérésével és a szakágban érdekelt versenyszervezők, csapatok, nemzeti autóklubok közti kapcsolattartással. A később kijelölendő felügyelő közvetlenül az FIA elnökének vagy alelnökének felel.

A Forma-1 a felügyelőn kívül a Motorsport Világtanács tagjai közül egy úgynevezett F1-es nagykövetet is kap, aki a nagydíjakon az FIA összekötőjeként tartja majd a kapcsolatot Bernie Ecclestone-ékkal, a versenyszervezőkkel, a résztvevőkkel és az FIA vendégeivel.

A Motorsport Világtanács a Forma-1-es versenybírói rendszeren is változtatott: 2010-től az eddigi három helyett négyfősre bővül a stewardok száma, akik az eddigi gyakorlattal szemben az állandó elnöki posztot betöltő Alan Donelly helyett mindig maguk közül választják a bizottság elnökét. A négy fő közül egyet a helyi nemzeti autóklub delegál, ketten az FIA állandó stewardjai közül érkeznek, és újdonság, hogy a jövő évtől egy-egy tapasztalt expilóta is helyet kap majd.

Volt F1-pilóta is kerül a stewardok közé

Volt F1-pilóta is kerül a stewardok közé


Az FIA a mezőny 26 autósra bővülésével a 2003 óta érvényben lévő 10-8-6-5-4-3-2-1-es pontrendszert is megreformálta. A radikális átalakítás után 2010-től a futamok első tíz helyezettje kap majd pontot. A jövő évtől az első tíznek így osztanak pontokat: 25-20-15-10-8-6-5-3-2-1.

Mivel a héten végre rendeződött a Brit Nagydíj sorsa is, így a Motorsport Világtanács a Forma-1-es világbajnokság 2010-es versenynaptárát is véglegesítette.

Az új menetrend a korábban kiadott tervezethez képest több  ponton módosult: a Monacói Nagydíj a hagyományos időponthoz képest egy héttel előbbre költözött,  a Japán és a Koreai Nagydíj egy héttel későbbre került, és az előző tervvel ellentétben végül mégsem kapta vissza a szezonzárót Brazília, ahogy idén, az évad utolsó versenyét jövőre is Abu-Dzabiban rendezik majd november 14-én.

A 2010-es Forma-1-es világbajnokság versenynaptára

#VersenyIdőpont
 1. Bahreini Nagydíj március 14.
 2. Ausztrál Nagydíj március 28.
 3. Maláj Nagydíj április 4.
 4. Kínai Nagydíj április 18.
 5. Spanyol Nagydíj május 9.
 6. Monacói Nagydíj május 26.
 7. Török Nagydíj május 30.
 8. Kanadai Nagydíj június 13.
 9. Európa Nagydíj (Valencia) június 27.
 10. Brit Nagydíj július 11.
 11. Német Nagydíj július 25.
 12. Magyar Nagydíj augusztus 1.
 13. Belga Nagydíj augusztus 29.
 14. Olasz Nagydíj szeptember 12.
 15. Szingapúri Nagydíj szeptember 26.
 16. Japán Nagydíj október 10.
 17. Koreai Nagydíj október 24.
 18. Brazil Nagydíj november 7.
 19. Abu-Dzabi Nagydíj november 14.