Az 1953 és 1998 között összesen húsz alkalommal megrendezett Argentin Nagydíj 2011-ben visszatérhet a Forma-1-es versenynaptárba, ismerte el a múlt hétvégén Bernie Ecclestone. “Tárgyalgatunk velük” – mondta Monacóban az F1 ura.

A francia nyelvű kanadai lap, a La Presse arról számolt be nemrég, hogy a jó öreg Bernie Montreal visszasegítésén is dolgozik. A lap úgy tudja, hogy Ecclestone már három alkalommal invitált montreali üzletembereket Londonba, hogy a lehetséges jövőről tárgyaljanak.

Visszatérhet Argentína és Kanada? 1

1998 – az eddigi utolsó Argentin Nagydíj


A pénzügyi vita miatt ejtett Gilles Villenuve-pálya állítólag számíthat 10 millió kanadai dolláros kormányzati támogatásra, azonban még további 25 milliót kellene előteremtenie szponzori pénzekből és egyéb bevételekből, hogy visszatérhessen a Forma-1 a helyszínre. Mivel idén egyetlen futam sincs az F1-es résztvevők számára kiemelten fontos észak-amerikai piacon, valamint a válságkártyát is előhúzhatják a szervezők, így az is előfordulhat, hogy Ecclestone esetleg kevesebbel is beéri majd.

A Francia Nagydíj is eltűnt 2009-re, miután tavaly ősszel az Ecclestone és a Forma-1 többi résztvevője által sem túlságosan kedvelt Magny Cours kétévi huzavona után pénzügyi okokra hivatkozva bedobta a törülközőt. A lehetséges új helyszínként kijelölt Flins-ben helyi és kormányzati szintű politikai csaták miatt nyögvenyelősen halad az építés, így előfordulhat, hogy egy másik pálya csap le a futamra: név szerint a Paul Ricard.

Bernie high-tech pályája is beszállna

Bernie high-tech pályája is beszállna


A dél-franciaországi, Marseilles-től nem messze eső helyszín a hetvenes és nyolcvanas években számos alkalommal rendezte már meg a Francia Nagydíjat, mielőtt a kilencvenes évektől át nem vette tőle a szerepet Magny Cours. A Bernie Ecclestone tulajdonában lévő pálya vezetője, Girard Neveu a múlt héten jelezte, hogy “komolyan megfontolják” az F1-es naptárba való visszakerülést. “Már azt számítgatjuk, hogy mi kellene a futam újbóli megrendezéséhez.”

Az idei teszttilalom előttig a Paul Ricard rendszeres teszthelyszínként szolgált a csapatoknak, és az elmúlt években lelátókat is kapott a pálya, így az FIA műszaki és biztonsági főellenőre, Charlie Whiting is újra az F1-es követelményeknek megfelelőnek minősítette.