A Ferrari a múlt héten kezdeményezett eljárást  a párizsi legfelsőbb bíróságon, hogy jogi úton akadályozza meg a Nemzetközi Automobil Szövetség által 2010-re bevezetett 60 millió dolláros költségplafon életbe léptetését.

Az olasz csapat a tegnap lezajlott tárgyaláson azzal érvelt, hogy az FIA-val még 2005-ben megkötött különmegállapodásuk értelmében a szervezetnek nem lett volna joga a szabályok egyoldalú megváltoztatására, és arra is hivatkozott, hogy egyik évről a másikra nem képesek a korábbi kiadásaik 10 százalékára csökkenteni a büdzséjüket.

Az FIA ellenvetése szerint a csapat túl későn jelezte az ellenkezését, és a leendő új belépők érdekeire hivatkozva a költségplafon megtartása mellett állt ki.

A bíróság ma nyilvánosságra hozott ítéletében elutasította a Ferrari keresetét, így a költségplafonos szabály érvényben marad, a Ferrari pedig – ha tartja a szavát – a Toyotával, a red Bull csapataival és a Renault-val együtt nem adja le nevezését 2010-re a május 29-ei határidőig.

A konfliktus mostanra végső szakaszába lépett, ha a felek megoldást szeretnének találni, arra mindössze egy hetük van.

Természetesen május 29. után is leadható a nevezés borsos pótdíj fizetése mellett, de az FIA-elnök, Max Mosley utalt már arra, hogy minden lelkiismeret-furdalás nélkül feltöltik a helyeket az új csapatokkal, nem várnak senkire, ha valamelyik csapat lemarad, kimarad.