A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által 2010-re bevezetett 60 millió dolláros költségplafon alaposan felbőszítette a jelenleg ennek öt-hétszeresét költő nagy csapatokat. Mivel az ilyen mértékű leépítés és átstrukturálás egy éven belül számukra gyakorlatilag lehetetlen, a korlát vállalása nélkül pedig jelentős technikai hátrányba kerülnek a költségplafonos, de nagy műszaki szabadságot – mozgatható hátsó szárny, fordulatszám-korlátozás nélküli motor, erősebb KERS, több tesztkilométer, hatékonyabb szélcsatornás kísérletek – élvező riválisokkal szemben, sorra jelzik, hogy nem indulnak a 2010-es évben.

A Toyota és a Red Bull világossá tette, hogy nem kívánja leadni a jövő évi nevezését a május 29-ei határidőig, és a BMW és a Ferrari is utalt hasonlóra.

Míg az autógyárak – vagy a Red Bull-csapatok esetében egy másik óriásvállalat – támogatását élvező nagyok elvileg megtehetik, hogy kihagynak egy évet, addig az igazi privát csapatok – a Brawn, a Force India és a Williams – nem kockáztathatnak, bojkott helyett neveznek.

“Mi a versenyzésért létezünk és a versenyzésből élünk. Mi mást tehetnénk?” – nyilatkozta a Williams alapító-tulajdonosa, Sir Frank az Auto Motor und Sportnak, elismerve, hogy csapata mindenképpen leadja a jelentkezését a 2010-es idényre.