Az FIA két héttel ezelőtt véglegesítette 2010-es költségplafonos szabályát, amely alapján a 40 millió fontos korlátot vállaló csapatok jóval nagyobb technikai szabadságot élveznek majd, mint a korlátlanul költekező riválisok. Míg a kiscsapatok számára vonzó a lehetőség, a nagy gyári alakulatok képtelenek egy év alatt ilyen mértékű átstrukturálásra.

A költségplafon miatt a Ferrari meglebegtette az F1-ből való kiszállását és a Toyotától és a BMW-től is hasonló hangok hallatszanak. A csapatok szervezete, a FOTA a kérdés újratárgyalását követeli.

A megreformált, esetleg kétkategóriás F1 Räikkönent sem izgatná, lehet, hogy inkább másfelé indulna.

“Ez már így nem Forma-1 lenne. Nagy kérdés, mi lesz, majd meglátjuk. Nagyon sok a kérdés, senki sem tudja, hogy milyen szabályok is lesznek. Elégedett vagyok a mostani helyzetemmel, a szerződésem a jövő év végéig tart, így igazából rajtam múlik, hogyan döntök. Meglátjuk, milyen szabályok jönnek. Kitöltöm a szerződésemet, de nem sietem el a döntést a folytatásról” – nyilatkozta a 2007-es bajnok a BBC-nek.

A finn nem tudja, hogy a Ferrari vajon maradna-e az F1-ben, ha költségplafonnal kellene versenyeznie:

“Nem tudom. Sok a kérdőjel, de erről nem engem kellene kérdezni. Mindenki számára elfogadható költségvetés kellene. Jó lenne a minél szorosabb verseny. Lassan már alakul a dolog, de van még min javítani. Mindenképpen nehéz a kis és a nagy csapatokat egy szintre hozni, nem lehet mindenki elégedett egyszerre.”