A csapatok szervezete tegnap Londonban tárgyalt az FIA által két héttel ezelőtt bevezetett új 2010-es szabályokról. A fő kérdés természetesen az önkéntes 40 millió fontos költségplafon volt, amelynek keretében az azt vállaló csapatok jóval nagyobb technikai szabadságot élveznek majd.

A nagy gyári alakulatok természetesen elfogadhatatlannak érzik ezt a lehetőséget, ugyanis ilyen rövid idő alatt nem képesek a kívánt mértékű leépítéseket és átstrukturálást végrehajtani – két-három éves fokozatos bevezetést szeretnének -, ha pedig nem vállalják a költségplafont, technikailag kerülnek hátrányba.

Bár a kiscsapatok számára vonzó lehet a megoldás, úgy tűnik, hogy a költségplafonnal sem sikerült megbontani a FOTA egységét. A szervezet ugyan szűkszavúan, de jelezte, hogy közös álláspontjuk szerint újra kell tárgyalni a kérdést az FIA-val.

“A FOTA pozitív és konstruktív ülést tartott, és ezután is közösen dolgozik majd a költségek módszeres csökkentésén 2010-re és 2011-re a már korábban kijelölt irányvonalon. A FOTA-t aggasztják a Motorsport Világtanács által 2010-re hozott szabályok, ezért sürgősen tárgyalásokat kezdeményez az FIA-val” – állt a közleményben.