A tavalyi év egyik legsokkolóbb pillanata volt, amikor a Spanyol Nagydíj 22. körében Heikki Kovalainen nagy sebességgel a gumifalba csapódott a 9-es kanyarban. Tanult az esetből a Circuit de Catalunya vezetősége, az idei verseny előtt ezért több biztonsági módosítást is végrehajtottak a pályán.  

Átalakult például a leggyorsabb pontnak számító 9-es kanyart szegélyező kavicságy, másfél méterrel szélesebb lett, hogy nagyobb eséllyel állítsa meg a pályát esetlegesen elhagyó versenyautókat. Mindemellett a gumifal közepébe egy biztonsági szalag került, csökkentve az autók becsapódásának erejét.  

A további módosítások közé tartozik, hogy a kavicságyak több ponton is nagyobb nedvszívóképességűek lettek, biztosítva a jobb körülményeket eső esetén. Immár egy kilométernyi vízelvezető csatornával büszkélkedhet a barcelonai ring, a gumifalak hossza majdnem négy kilométer, összesen 19 ezer abroncsból állnak össze. Jelentős változás, hogy a hármas kanyar bukóterét leaszfaltozták.