A Ferrari mellett a BMW is ellenzi az FIA által a múlt héten 2010-re bevezetett önkéntes költségplafont, amelynek keretében a jövőre a 60 millió dolláros korlátot vállaló csapatok a korlátlanul költőknél jóval nagyobb műszaki szabadságot élveznek majd.

A BMW igazgatótanácsa februárban ugyan támogatásáról biztosította a Forma-1-es projektet, de a csapatfőnök, Mario Theissen szerint az F1 drasztikus változása a német gyártó hozzáállására is hasonló hatással lenne.

“A kétkategóriás Forma-1 nem vonzó a BMW számára” – jelentette ki a német.

A csapatok szervezete, a FOTA ma Londonban tárgyal a kérdésről, és a vita valószínűleg hosszú lesz, ugyanis míg a kicsik örömmel fogadnák a korlátozást, addig a nagy gyári csapatok egyszerűen nem állnak készen a korlátozott büdzsével járó drasztikus átalakításokra. Theissen fokozatos leépítést szeretne.

“Egy nekifutásból nem lehet a harmadára csökkenteni mindent. Egy fokozatos, két-három éves rendszer viszont már működhetne.”