A mozgásienergia-visszanyerő rendszert, rövidebb nevén a KERS-t az FIA a sport zöldebbé tétele, és a Forma-1 hagyományosan gyors fejlesztéseinek az autóiparra gyakorolt jótékony hatása miatt vezette be a sportba.

A drága hibridrendszer fejlesztése és erőltetett 2009-es bevezetése miatt már tavaly vitáztak a csapatok: a Ferrari, a Toyota és a Renault elutasította vagy kivárt volna vele, míg a BMW, a Williams és az akkor még Hondaként működő Brawn pedig mellette kardoskodott.

Az idei évre opcionálisan bevezetett eszközt eddig a Ferrari, a Renault, a McLaren és a BMW Sauber alkalmazta a versenyeken, de a siker finoman szólva is elmaradt. A hibridtechnológia sokba került, és nem sokat mutat. Idén KERS-szel felszerelt autó legjobb eredménye Lewis Hamilton bahreini negyedik helye volt, a berendezés létjogosultságát igazoló győzelem pedig szóba sem jött eddig.

A korábbi ellenzők újra morognak: a Ferrari-vezér, Luca di Montezemolo a KERS-t tartja a csapat gyenge szereplésének egyik okának, a renault-s Flavio Briatore pedig a hétvégén egyenesen azzal állt elő, hogy a csapatok szervezete, a FOTA örökre ejtené a jövőre elvileg már kötelező rendszert.

F1: Újabb balhé kezdődhet 1
Briatore temetné, a BMW megtartaná


“A FOTA szeretné betiltani 2010-től. Mi már az elején láttuk, hogy a KERS egy zseniális pénznyelő, és az FIA is figyelhetett volna erre. Még az idény kezdete előtt meg kellett volna tárgyalni a kérdést, és a diffúzorokkal kapcsolatban is így kellett volna tenni. Azzal, hogy ez elmaradt haszontalan és őrült költekezésre kényszerültünk” – nyilatkozta a Renault-főnök a Gazzetta dello Sportnak Bahreinben.

Persze Briatore szavait jobb mindig egy kis fenntartással kezelni, barátjához, Bernie Ecclestone-hoz hasonlóan ő is szeret nagyobbat állítani a valóságnál. Utólag kiderült ugyanis, hogy sem a Mercedes, sem a BMW nem rajong a betiltás ötletéért. “Nem szeretnék erre a kijelentésre reagálni, semmi sem dőlt még el” – mondta a BMW-főnök, Mario Theissen, amikor renault-s kollégája szavaival szembesítették.