A Ferrari Kimi Räikkönen hatodik helyéért járó három pontjával megmenekült a katasztrófától, sikerült elkerülni a minden idők legrosszabb idénykezdetével járó szégyent, de a maranellóiak így sem lehetnek elégedettek, kis híján 30 éve nem indult ilyen rosszul a csapat.

A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo személyesen is megjelent a hétvégén Bahreinben, és újságíróknak nyilatkozott is a hullámvölgyről. Az olasz szerint a csapat mélyrepülésének négy fő oka van: a rosszul megírt szabályok, a rossz hozzáállás, a KERS bevezetése és a későn kezdett fejlesztés.

Ferrari: Elbíztuk magunkat! 1

Visszakapaszkodnak?


“Nagyon bízom a csapatban. Biztos vagyok benne, hogy visszatérünk az élre – nem azonnal, de hamarosan. Ez ugyanaz a csapat, amelyik nem húsz éve, hanem tavaly megnyerte a bajnokságot, ebben tehát nincs hiba. Ha tudom, mi a gond, bizakodó vagyok, csak akkor aggódnék, ha nem látnám a bajok okait. Én is és az embereink is ismerik az okokat, mindenki elszánt, ebből a szempontból optimista vagyok. Vannak azonban a csapaton kívüli tényezők, amelyek nagyon bosszantanak” – magyarázta Montezemolo.

Az elnök szerint az egyik ilyen terület az aerodinamikai fejlesztés, amelyben a dupla diffúzorral a Brawn, a Toyota és a Williams más úton indult el, és amelyet a többiek tiltakozása ellenére is végleg szabályosnak mondott ki az FIA nemrég.

“Nagyon rosszul megírt szabályok voltak. Én szürke szabályoknak hívom ezeket, mert többféle értelmezést is megengednek. Ha a csapatok, amelyek a legutóbbi három bajnokságot megnyerték, a Renault, a McLaren és a Ferrari, valamint olyan fontos résztvevők, mint a BMW és a Red Bull másképp látja az értelmezést, akkor biztosan nem tiszták a szabályok!”

Montezemolo a KERS idei, opcionális bevezetését megemlíti, és azt állítja, hogy a dupla diffúzorral és a hibridrendszerrel egészen felborult a mezőny.

A katasztrófát elkerülték

A katasztrófát elkerülték


“Mi azonnal elkészítettük a KERS-t, pedig nagyon sokba került, és biztonsági, valamint műszaki okokból teljesen másféle autót kívánt. A McLaren és mások is ezt tették. Meg is lepődtünk ezért, amikor kiderült, hogy a KERS csak ajánlás és nem kötelező. Emiatt szerintem elég furcsa helyzet állt elő. Három különböző Forma-1 versenyez most. Van a KERS-es autók versenye, a KERS nélküli, dupla difffúzoros csoport és a KERS és a spéci diffúzor nélküli. Ez nem jó, és emiatt is vagyunk kevésbé versenyképesek, és emiatt kell óriási összeget ölnünk az autó újratervezésébe.”  

Az elnök szerint a Ferrari a tavalyi bajnoki küzdelem miatt későn kezdte az idei fejlesztést, és a kelleténél lazábban is vette a dolgot.

“Azért is állunk így, mert későn láttunk neki a fejlesztésnek. Ez egy olyan évben, amikor teljesen újak a szabályok, főleg nem kis dolog. Az idei autó nem a tavalyi továbbfejlesztése. Azt hiszem, a csapat is egy kicsit elbízta magát.”