A Kínai Nagydíj időmérőjén Fernando Alonso nagyon könnyű autóval a második rajtkockát szerezte meg. A spanyol korai elszakadásra építő taktikáját azonban keresztül húzta az időjárás, az esőben ugyanis a biztonsági autó mögött indult a futam.

A kétszeres világbajnok nyolc kör után állt ki tankolni, a biztonsági autó pedig a kör végén hagyta el a pályát, Alonsót a lehető legrosszabb helyzetbe hozva, a spanyol ugyanis így már nem zárkózhatott fel a mezőny végére.

A spanyol 20 Minutos szerint az eset nem volt véletlen, az FIA, pontosabban a versenyigazgató, Charlie Whiting így akarta büntetni a Renault-t a csapatfőnök, Flavio Briatore hétvégi botrányos, a korábbi diffúzordöntést támadó nyilatkozatai miatt.

“Az ember néha rosszkor hoz rossz döntést.”

Az összeesküvés természetesen nagyon valószínűtlen, maga Alonso is csak a balszerencsének tudja be a történteket:

“Ez épp így jött össze: az ember néha rosszkor hoz rossz döntést. Mi úgy gondoltuk, hogy a safety car 10-15 körön keresztül lesz kint, ezért kiálltam tankolni, így a legutolsó helyre estem vissza. Az első sorból a végére estem vissza, ezzel lőttek is a versenyemnek” – mondta a Renault pilótája.