A GP2 sorozat tavalyi második helyezettje, a néhai háromszoros világbajnok, Ayrton Senna unokaöccse, Bruno tavaly ősszel úgy érezhette, hogy egyenes az útja a Forma-1-be. A 25 éves pilóta a Toro Rossóval is tárgyalt, majd a Hondánál tesztlehetőséget is kapott, és úgy tűnt, hogy a japán csapat be is ülteti majd Rubens Barrichello helyére 2009-ben.

Miután a Toro Rossót ejtette a brazil, a Honda pedig kivonult az F1-ből, Senna hoppon maradt, ugyanis Ross Brawn a nehéznek ígérkező idény előtt inkább a jól bevált veteránt, Barrichellót tartotta meg, a szabad helyek pedig elfogytak a száguldó cirkuszban.

Senna az F1-es álmok miatt 2009-re már nem vállalt GP2-es kötelezettséget, és egyértelmű, hogy továbbra is csak a csúcskategória a cél, ugyanis a Mercedes erre az évre a  Német Túraautó-bajnokság-beli helyre szóló ajánlatát is elutasította – állítólag azért, mert a német gyártó nem vállalt garanciát arra, hogy 2010-ben már a Forma-1-be juttatja őt.

“Továbbra is a Forma-1 a célom, mindent ennek rendelek alá idén. Bernie (Ecclestone) azt mondta, hogy ne nagyon kötelezzem el magam másfelé” – árulta el a brazil egy friss interjúban.

Senna – legalábbis elvben – több versenyzőre is veszélyt jelenthet: bár őket is emlegetik, azonban nem valószínű, hogy Barrichellót vagy a Williamsnél a Toyota motorjaiért cserébe beültetett Kazuki Nakajimát váltaná, a rettenetesen alulteljesítő Nelson Piquet, a Force India nem épp ragyogó veteránja, Giancarlo Fisichella vagy épp a Toro Rossónál az újonc Buemitől alapos verést kapó korábbi négyszeres ChampCar-bajnok Sebastien Bourdais azonban nagyon is féltheti az állását tőle.