Mark Webber szerint a kutyának sem hiányozna, ha a Forma-1-ből eltűnne a mozgásienergia-visszanyerő rendszer, a KERS. A hibridtechnológiát 2009-ben opcionális jelleggel vezették be a sportba, de eddig csak négy csapat autójában tűnt fel, és nem jelentett egyértelmű előnyt a használata.

Ausztráliában a McLaren, a Ferrari, a Renault és a BMW-s Nick Heidfeld autójában dolgozott a szerkezet, majd Malajziában a szabadedzéseken történt meghibásodások miatt Kimi Räikkönennél kikapcsolták az időmérőn, végül az olasz csapat teljes mértékben ejtette is a berendezést erre a hétvégére.

A Renault-nál Fernando Alonso hangsúlyozta, hogy az egyáltalán nem egyértelmű előnyök miatt futamról futamra mérlegelik majd a használatot, míg a BMW-nél a kínai szabadedzéseken Robert Kubica is kipróbálta a KERS-t, de az eredmények nem mutattak nagy ugrást, sőt. A csapatnál annyit tudtak elmondani a pénteki nap után, hogy “nem volt meghibásodás”, nagyon valószínű, hogy a lengyel az eszköz nélkül folytatja a hétvégét.

A KERS megbukott! 1
A Renault-nak és a Ferrarinak sem jött be


A KERS-t eddig nem alkalmazó csapatok egyáltalán nem kapkodnak a bevezetéssel, eddig egyetlen alakulat sem szabott bevezetési dátumot. A Red Bull-os Mark Webber szerint belátható a hibridrendszer bevezetésének bukása:

“Szép kis bukás lett az az egész KERS-dolog, hát nem? Úgy tudom, a Ferrari és a Renault is dobta már az egészet. Robert most kísérletezik vele, de meglátjuk, lesz-e nála holnap. Szép lesz, ha csak három autó megy majd vele!” – mondta az őszinteségéről ismert ausztrál.  

Webber szerint ki lehetne dobni a KERS-t, és senkinek nem tűnne fel a hiánya.

“Senki nem bánná, ha most búcsút intenénk neki, főleg nem a nézők. A kutyát sem érdekelné a dolog. Talán egy-két csapatot, de jövőre úgyis jön az egységes verzió, úgyhogy senki nem dolgozik a fejlesztésen” – magyarázta a Red Bull versenyzője, aki Räikkönen korábbi KERS-meghibásodásait felidézve az eszköz biztonsági kockázatait is hangsúlyozta.