Míg a csapatok többsége akkumulátorok alkalmazásával oldotta meg a mozgásienergia-visszanyerő rendszer, a KERS működtetését, addig a Williams más úton indult el.

A grove-i csapat még 2007-ben felvásárolt egy hibridtechnológiával foglalkozó céget, és közösen egy lendkerekes megoldást fejlesztettek. A Williams Hybrid Power művét ugyan még nem is vetette be a csapat, de az eszközt piacra dobnák, ha van rá kereslet.

“Gondolkodunk a technológia kereskedelmi hasznosításán” – erősítette meg a Williams ügyvezetője, Adam Parr tegnap. “Igyekszünk sokrétűbbé tenni az üzleti tevékenységünket” – tette hozzá.

A hibridrendszer lehetséges értékesítése mellett a Williams ugyanezen okból szállt be az idén induló Forma-2-es versenysorozat autójának építésébe is. A csapat az elmúlt két-három évben nehéz gazdasági helyzetbe került, hitelek felvételére kényszerült, a gazdasági válság miatt pedig több nagy szponzor is búcsút intett neki, vagy nem hosszabbította meg az együttműködést.