2009-re a Forma-1-es autók alapos változáson mentek át: jelentősen egyszerűsödött a kasztni, gyengült az aerodinamikai leszorítóerő, emellett megjelenik a rövid időre pluszlóerőket biztosító hibridrendszer, a KERS, és visszatérnek a jobb tapadást biztosító, minta nélküli, slick gumik. A változások elvileg mind-mind az előzések gyakoribbá válását segítik.

Ahány pilóta és szakember, annyi álláspont van arról, hogy ez valóban így is lesz-e, de az elmúlt két hétben Bahreinben teszteléssel töltött idő után a BMW-s Nick Heidfeld úgy érzi, hogy sikerült elérni a célt:

“Míg Valenciában (január közepén) csak egyedül teszteltünk, ezen a héten végre alkalmam volt közelről követni egy másik autót. Az a benyomásom, hogy az új aerodinamikai csomagnak köszönhetően könnyebb lesz felzárkózni az elöl haladóhoz, így pedig az előzés is egyértelműen könnyebb lesz. Remélem, hogy ez a sejtésem beigazolódik a következő néhány hétben” – írta honlapján a német pilóta.