Míg 2008-ban a Forma-1-esek motorjainak két versenyhétvégét kellett kibírnia csere nélkül, ellenkező esetben 10 rajthelyes büntetést kaptak, addig 2009-re az FIA úgy módosította a szabályokat, hogy autónként az egész idényre nyolc erőforrást engedélyezett, de cserének már nincs akadálya, csakis a kilencedik új motor bevetésénél jön a büntetés.

A csapatok azonban szeretnék elérni, hogy szigorítsanak az új szabályon, ugyanis a csere szabad lehetőségével épp a munka és a kiadások nőhetnek, így jobb lenne visszatérni ahhoz, hogy csak pénteken lehessen váltogatni a motorokat. Az Autosport.com úgy tudja, hogy az FIA már a héten dönthet a kérdésről.

“A jelenlegi szabályok szerint a harmadik szabadedzés után is lehet motort cserélni, és az erőforrások korlátai miatt erre igény is lehet. Az összes csapattól azt hallottam, hogy ez épp szembemegy a törekvéseinkkel, hiszen így több embert kellene vinni a futamokra. Ha szombat délelőtt elromlik egy motor, azt persze ki tudjuk cserélni, de ahhoz nem elég a személyzet, hogy rendszeresen cserélgessünk két motort” – mondta a kérdésről a Renault technikai főnöke, Pat Symonds.

“Ha ilyen nyitott marad a dolog, akkor gyorsan romlani fog a helyzet. Mondjuk, hogy szombaton kipördül az autó az időmérőn, és a rajtrács végéről kell indulnia, akkor persze miért ne használnánk egy régi, már használt motort, úgyse lesz már jó a hétvége. Vagy például szombaton esni kezd, és van egy régebbi, kicsit már lestrapált erőforrás, hát miért ne cserélnénk akkor ki, hiszen a kevesebb terhelést az is bírja. Gyorsan eljutnánk valami olyan helyzethez, amit egyáltalán nem szerettünk volna, remélem, hamarosan ésszerűbb lesz a dolog” – magyarázta a renault-s szakember.