A csapatok gőzerővel dolgoznak azon, hogy elkészítsék költségcsökkentő ötleteiket a Nemzetközi Automobil Szövetség számára. Egységes, mindenkinek tetsző megoldást kell találniuk, máskülönben nem tudják elfogadni, ami nem egyszerű.

Egyik lehetséges irány – a tesztkorlátozás után – a szélcsatornák illetve a CFD (számítógépes szimuláció) használatának csökkentése. Korábban felvetődött, hogy a csapatok dönthetnek a csatornák illetve a CFD használata mellett, hogy így próbálják kiegyenlíteni, egységesíteni a csapatok rendelkezésére álló erőforrásokat, lehetőségeket.

Frank Williams a nevét viselő csapat vezetője az Autosportnak adott interjújában elmondta ellenzi a szélcsatornák használatának korlátozását, mert akkor csapata hátrányba kerülne.

“Tetszettek a tervezett csökkentések, egészen addig, amíg más csapatok azt nem mondták, ‘nekünk csak egy szélcsatornánk van, így nektek is csak egyet szabadjon használni’, ami szerintem eléggé diszkriminatív” – mondta Williams. “Komoly befektetések után két nagyon jó szélcsatornánk van. Most pedig valamilyen oknál fogva azt javasolják, hogy csak egyet használhassunk. Hova vezetne ez?”

A szakember elárulta nemcsak ő nem értett egyet a felvetéssel, de a Toyota sem támogatja az ötletet, hogy csak egy szélcsatornát lehessen alkalmazni, de szerinte valószínűleg a Honda is ez ellen lesz. Ugyanakkor Williams bízik benne, hogy találnak kompromisszumos megoldást.

Williams elárulta  a csapatok a megbeszélésen nyílt lapokkal játszottak, mindenki felvázolta, milyen képességekkel rendelkezik a CFD területén. Vagyis az új elképzelés szerint előnybe kerülhetnek azok a csapatok, akik nem építettek még egy szélcsatornát, viszont a CFD-technológiába fektettek.