A tavaly GP2-es bajnokság második helyezettje, Bruno Senna nehéz feladat előtt áll, ha a volt Honda-csapat indul a 2009-es bajnokságban, és őt ülteti az autóba. A 25 éves brazil tehetség – a néhai Ayrton unokaöccse – a tavalyi év végén tesztelt ugyan pár napot a csapattal, de a tapasztalatlanság és az autó kiforratlansága nem fog előnyére válni, ha Brackleyben tényleg őt ültetik az autóba.

“Kétségtelenül nagy kihívás lenne, azt hiszem az elmúlt pár évben egyetlen pilóta sem mutatkozott be az F1-ben ilyen kevés tesztkilométerrel a háta mögött. Persze így, még nehéz körülmények között is jobb a Forma-1-ben versenyezni, mint kívül maradni. Egy újabb GP2-es idényből semmi hasznom nem származna” – nyilatkozta Senna az Autosport.comnak.

Keveset tesztelt

Keveset tesztelt


“Nehéz bemutatkozás lenne, de kezdetben nem lennének nagy elvárások, hiszen a volt Hondát senki nem sorolná az élcsapatok közé. Kisebb lenne a nyomás, és így könnyebben és gyorsabban alkalmazkodhatnék. A melbourne-i pályát pedig ismerem, versenyeztem és nyertem rajta az ausztrál Forma-3-ban. Minden lehetőséget meg kell ragadni, ha az ember a Forma-1-be akar kerülni, mert nem biztos, hogy újabb esélyt kap” – mondta az esetleges debütálásról a brazil.

Senna reméli, hogy 3-4 napot még tesztelhet a szezonnyitó előtt, ha a csapat indul 2009-ben, és azt is hozzáteszi, hogy Brackleyben a Honda bejelentése is folyamatosan dolgoznak az autón.

2008 nagy részében egyébként úgy tűnt, hogy nagybátyja egykori barátja és csapattársa, Gerhard Bergernek köszönhetően Senna a Toro Rossónál kaphat majd helyet, de a pilóta elmondta, hogy a társtulajdonos és csapatfőnök kiszállása után ez kútba esett.

A Toro Rossót csak a szponzorok érdekelték

A Toro Rossót csak a szponzorok érdekelték


“A téli tárgyalások során az volt az érzésem, hogy a Toro Rossót jobban érdekli a túlélés, mint a jövőre való készülődés. Kiábrándító volt, ahogy az ügyet kezelték, csakis a pénz érdekelte őket, én viszont szerettem volna tesztelni, mielőtt elkötelezem magam, hogy lássam, milyen az autó, és hogyan tudunk együtt dolgozni. A kapcsolat fokozatosan elhalt Berger távozása után, és nélküle már az én érdeklődésem is nullára csökkent a csapat iránt” – magyarázta Senna.