Bahreinben a kétnapos homokvihar után ma végre munkához láthatott a Ferrari, a Toyota és a BMW Sauber. A pályát a helyiek lemosták a nap elején, ezért, és a még rajta maradt homok miatt a nap kezdetén nem volt tökéletes az aszfalt, de délutánra már minden körülmény adott volt az eredményes munkához.

A nap legjobbja Kimi Räikkönen volt, aki tegnapi kényszerpihenő és a januári mugellói zuhé után most először vezethette az F60-ast száraz körülmények között. A finn 105 kört teljesített, nagyjából problémamentesen, mindössze délután adódott egy kis hidraulikai meghibásodás, amit a csapat gyorsan ki is javított.

A Toyotánál Jarno Trulli ült az autóba, hogy a különböző beállításokat próbálgassa, míg a BMW-t a tesztpilóta, Christian Klien vezette, aki most ült először az F1.09-esbe.

Räikkönen végre vezethetett 1

Hamiltonék kicsit csaltak a szárnnyal


A jövő héten mindhárom csapat folytatja a munkát Bahreinben.

Jerezben szokás szerint a Toro Rosso végzett az élen, de a december óta tartó sorozat valószínűleg véget is ért, hiszen Sebastien Bourdais keze alatt az utolsó köröket teljesítette az STR3-as, márciusban már az új autót viszi a csapat Barcelonába. Bourdais egyébként kvalifikációs szimulációt végzett, a különböző gumikeverékek kiértékelésén dolgozott.

A 2009-es modellek közül, ahogy tegnap, ma is Lewis Hamilton még mindig a 2008-as hátsó szárnnyal szerelt McLarenje volt a leggyorsabb. A világbajnok kéttizeddel volt jobb volt csapattársánál, a Renault-ból végre egy kis javulást kicsiholó Fernando Alonsónál.

“A tegnapi számtalan kör után ma a beállításokra koncentráltunk, hogy jobban kiismerjük az autót, és javuljon a vezethetősége. Összességében elégedettek lehetünk, mert sok kört futottam és az autó jól reagált a változtatásokra, azt hiszem, rátaláltunk néhány jó megoldásra. Napról-napra jobban vezethető, a jó irányba haladunk, persze még így is sok dolgunk van az idény kezdete előtt” – nyilatkozta egy kicsit talán megkönnyebbülve a kétszeres világbajnok.

Ma először nem a legrosszabb a Renault

Ma először nem a legrosszabb a Renault


A negyedik időt a williamses Nico Rosberg teljesítette, de Kazuki Nakajima is ment 34 kört, mért ideje viszont nem volt. A Red Bullnál újra Mark Webber ült az RB5-ösbe, és úgy tűnik, hogy elég jól bírja a lába, mert 61 kört ment. A csapatnál összességében elégedettek a hétfőn lelplezett új modell első tesztjével.

“Néhány apró, a vadonatúj autónál cseppet sem váratlan hibától eltekintve az első teszt kielégítő eredményeket hozott. Az RB5-ös alapjában megbízható, a teljesítménye pedig biztató” – mondta a csapat főmérnöke, Ian Morgan. 


Teszt, Bahrein, 2009.02.13.

#PilótaCsapatIdő
 1. Räikkönen Ferrari 1:33.350
 2. Trulli Toyota 1:33.429
 3. Klien BMW Sauber 1:33.666

Teszt, Jerez, 2009.02.13.

#PilótaCsapatIdő
 1. Bourdais Toro Rosso-Ferrari 1:17.472
 2. Hamilton McLaren-Mercedes 1:19.632
 3. Alonso Renault 1:19.846
 4. Rosberg Williams-Toyota 1:21.217
 5. Webber Red Bull-Renault 1:21.313