Ahogy már írtuk, rosszul jártak a Bahreinben tesztelő csapatok, alig mentek egy tucatnyi kört a versenyzők, amikor délelőtt 10 után komoly homokvihar érkezett a pályára, amely lehetetlenné tette a mentőhelikopter felszállását, ilyenkor pedig vége is a tesztnek, na nem mintha értelme lett volna körözni.

A McLaren az élre állt a teszten 1

Vezetés helyett legalább beszélgethettek


“Természetesen bosszantó, hogy ma alig vezethettem a szél és a homok miatt. De nincs mit tenni, el kel fogadni. Ennek ellenére hadd mondjam el, hogy eléggé elégedett vagyok a Szahírban végzett munkával. Tegnap sok kilométert vezettem, az autó pedig jobb, mint Mugellóban volt, kezesebb, stabilabb, könnyebb vezetni” – mondta Massa.

 Jerezben szokás szerint a még a 2008-as autóval köröző Toro Rosso-pilóta, Sebastien Buemi volt a leggyorsabb. A svájci újonc egy teljes versenyhétvége programját gyakorolta ma, időmérővel, futammal, bokszkiállásokkal együtt.

A 2009-es autók közül a McLaren volt a legjobb Heikki Kovalainennel a volánnál.  Mivel a csapatnál nem volt kéznél megfelelő idei hátsó szárny, így a finn autójára egy módosított 2008-as darab került, és az aerodinamika helyett a KERS-re koncentráltak.

A Red Bullhoz novemberi lábtörése után Mark Webber, aki 83 kört teljesített az RB5-össel. Az ausztrál nagyon elégedett volt.

Jerezben ragyogó idő volt

Jerezben ragyogó idő volt


“Tudtam, hogy mire számítsak, és igyekeztem, nyolcvanpár kör, több mint egy teljes futamtáv nem is rossz az első napomon. Megkönnyebbültem. Sok kérdés volt a mai nap előtt, de jó néhányra megfeleltem” – mondta Webber, aki egyébként Kovalainen mögött a második leggyorsabb 2009-es volt.

Kazuki Nakajima ma először ideális körülmények között vezethette az új Williamst, amit ki is használt: a japán pilóta 125 kört, 550 kilométert ment.

Az utolsó megint Nelsinho Piquet és a Renault lett, a franciák autójának teljesítménye egészen aggasztó, mert amellett, hogy a mezőny leglassabbja, újabb műszaki hibák is adódtak vele, a brazil mindössze 47 kört vezethetett. Holnap Fernando Alonso veszi át a munkát.


Teszt, Bahrein, 2009.02.11.

#PilótaCsapatIdő
 1. Massa Ferrari 1:33.639
 2. Kubica BMW Sauber 1:34.398
 3. Glock Toyota 1:34.902

Teszt, Jerez, 2009.02.11.

#PilótaCsapatIdő
 1. Buemi Toro Rosso-Ferrari 1:17.591
 2. Kovalainen McLaren-Mercedes 1:20.799
 3. Webber Red Bull-Renault 1:21.321
 4. Nakajima Williams-Toyota 1:21.451
 5. Piquet Renault 1:21.908