A jövő héten folytatódik a Forma-1-esek felkészülése a 2009-es idényre. A csapatok egy része a spanyolországi Jerezbe megy, de a Ferrari, a Toyota és a BMW Sauber inkább Bahreinbe utazik, ahol biztosan elkerülhetik az esőt, a rossz időt, és nem vesztegetnek el értékes tesztkilométereket.

A Toyota technikai vezetője, Pascal Vasselon szerint rosszul járnak azok az ellenfelek, akik kihagyják a lehetőséget.

“Szerintünk a bahreini teszt a legjobb költség-haszon arányú. Európában fennáll a kockázat, hogy egész télen olyan körülmények között kell dolgozni, amelyek nem felelnek meg a gumiknak. Ez kétségessé teheti az összes beállítási munkát. A gumik és az egyéb beállítások összehangolását teljesen el lehet így rontani, és ez nagyon sokba kerülhet a felkészülés szempontjából” – magyarázta a francia szakember.

A Williamsnél másképp gondolják, a technikai igazgató szerint az eső nem hátráltatja annyira a fejlesztést, hogy hatalmas összeget áldozzanak a közel-keleti kiruccanásra.

“Sosem mentünk Bahreinbe, mert az európai és az ottani tesztek költségei közt 300 ezer font a különbség, ez pedig nem nagyon fér össze a kiadáscsökkentéssel. Az időjárás általában nem olyan rossz februárban és márciusban, a legnehezebb a január. A teljes fejlesztési munkát ez nem hátráltatja, csak a beállítások megtalálását befolyásolja. Még ha olyan rossz is lenne minden teszt, mint Portugáliában volt legutóbb, ahol csak egy száraz napunk volt, akkor is elég adatot tudnánk gyűjteni a gumik működéséről” – nyilatkozta Sam Michael az Autosport.comnak.