A hét elején röppent fel a hír, hogy a Renault új autója, az R29-es nem épp úgy szerepelt az első tesztjén, ahogy azt a csapat szerette volna. Bár Alonsóék az egyéni és a konstruktőri bajnoki címet is szeretnék elvinni 2009-ben, ehhez alaposan át kell építeni az R29-est, ismerte be a technikai főnök, Pat Symonds.

“Csalódtam, nem volt a legjobb a teszt. Nem igazán álltak össze a dolgok úgy, ahogy szerettük volna, amikor épp száraz volt a pálya” – mondta az angol az Autosport.comnak.

Bár az eső minden csapat dolgát megnehezítette, Nelsinho Piquet és Alonso különösen szenvedett a tapadás hiánya miatt, és az egyetlen száraz napon a kétszeres világbajnok spanyol a Williams új autójától jó két másodperccel elmaradva lett az utolsó.

“Természetesen nem tudom, hogy ki mennyi üzemanyaggal ment, de hosszabb etapok voltak, így nem hiszem, hogy olyan óriási lenne a különbség. Úgy gondolom, hogy a Williams jelenleg egy kicsit gyorsabb nálunk, de nem két másodperccel. Leszünk még ennél jobbak, az autót is könnyebb lesz irányítani, fejlődik még. Szerintem idén az eddigieknél is inkább az utolsó néhány teszten derül majd ki minden” – magyarázta Symonds.

A csapat gyenge 2007-es idény és a tavalyi botladozó kezdés után nagyon optimista lett az erős hajrá, Alonso győzelmei miatt, de 2009 nem indul a legjobban, az autó elbukott az FIA töréstesztjén, a portugáliai teszt gyengén sikerült, és az R29-es a szépségversenyeken sem tarolna.

A Renault egyébként tegnap az angliai Kemble repülőtéren végzett egyenesvonalú tesztet, de míg általában az ilyesmihez egyetlen kamionnal települnek ki a csapatok, addig Enstone-ból öt kamiont küldtek. Hogy ez jelent-e valamit, ki tudja.