Egyelőre úgy tűnik, hogy a csapatok jelentős része a 2009-től opcionális új mozgásienergia-visszanyerő rendszer, a KERS nélkül vág neki az idénynek, de a háttérben azért komoly munka folyik.

A Ferrari a hibridrendszer egyik legnagyobb ellenzője, a főnök, Luca di Montezemolo szerint erőltetett a bevezetés, és csak az ablakon kidobott pénz a fejlesztés, de most kiderült, hogy az olasz csapat alaposan beleásta magát a fejlesztésbe, és a jelenlegi megoldás már a harmadik a sorban, amit kipróbáltak. Lassan érthetővé válik a vezér panasza.

A svájci Motorsport Aktuell arról ír, hogy a hagyományosabb megoldás mellett a Ferrari mérnökei egy olyan változatot is kipróbáltak, amelyben a KERS akkumulátorai az autó orrában kaptak helyet.  Ezzel sikerült volna kikerülniük a KERS egyik legnagyobb hátrányát, hiszen az újabb súly nem rontotta volna az autó középső részének egyensúlyát.

Az első tesztek után azonban kiderült, hogy ez a megoldás gondot okozott az első szárnynál, és problémát jelentett az is, hogy így a pilótafülkén keresztül kellett vezetni nagyfeszültségű kábeleket.   

A Ferrari első, a Magnetti-Marelli által fejlesztett KERS-e is műszaki problémák miatt fuccsolt be, a jelenlegi, harmadik rendszer pedig nem sok pluszteljesítményt ad, ahogy azt már Kimi Räikkönen is elmondta.