Az e heti F1-es tesztek jórészt haszontalan időt jelentettek a Bridgestone számára, ugyanis a három különböző pályán folyó tesztelés nagy részében vizes volt a pálya, így nem sok lehetőség adódott az idén bevezetett slick gumik kipróbálására.

A portugáliai Algarve pályán a négy napból csak egy délután volt száraz az aszfalt, és a Ferrari mugellói tesztjén is hasonló volt a helyzet, csak a BMW Sauber egyetlen autója körözhetett száraz körülmények között.

“Nehéz teszt volt, most megtanulhattuk, hogy az Algarve pálya sem hű a híréhez, nem mindig jók a körülmények. Eső, sőt jégeső is volt, és ez jelentősen hátráltatta a haladást a héten. Tovább nehezítette a dolgunkat, hogy az új aszfalt tetejére kiült olajok miatt még a szárazban is csúszós volt a pálya” – magyarázta a Bridgestone technikai főnöke, Tetsuro Kobayashi.

“Az eső nem tett jót a tapadásnak, és az értékelhető adatok tekintetében sem jutottunk sokkal előbbre ezen a teszten” – vallotta be.

Nem lesz baj az új gumikkal 1

Lesz még teszt


Mivel 2009-től az idény közbeni tesztelés tilos, így még fontosabbak a téli eredmények, de a japán szakember a kiesett tesztkilométerek ellenére is biztos benne, hogy az új gumikkal nem lesz gond a szezon elejére.

“A Bridgestone-nál nagyon bízunk benne, hogy a csapatok eleget tesztelhetnek ahhoz, hogy biztonságos, jó versenyzés következhessen. Persze minden elveszett tesztnap azt jelenti, hogy a csapatok addig sem ismerkedhettek az autóval és a slickekkel, lesz még jó néhány alkalom, amíg mielőtt elutazunk Ausztráliába” – ígérte Kobayashi.