A 2009-es Forma-1-es autók leszorítóereje a szabályoknak megfelelően jóval kisebb, mint a korábbi években, a minta nélküli, slick gumik visszatérése azonban ellensúlyozza ezt, állítja a McLaren spanyol tesztpilótája.

“Meglepett, hogy milyen kis változást hozott a slick gumi és az új aerodinamikai csomag! Az autó jobban tapad alacsony sebességnél, a gyors kanyarokban viszont egy kicsit lassabb – de ami ott elveszik, visszajön a lassabb kanyarokban. Jobban tapad az autó eleje, és érzékenyebb a kormányzásra, ügyesnek kell lenni. De ha ezeket a gumikat a tavalyi autókra szerelnénk, körönként három másodperccel gyorsabbak lennének” – magyarázta Pedro de la Rosa, miután három napig tesztelte az MP4-24-est.

A veterán tesztelő szerint egyértelműen a gumik jelentik a legnagyobb változást, a többi újítás hatása nem túl látványos.

“A gumik a legfontosabbak, hiszen csakis azok érintkeznek az aszfalttal. A KERS és az első szárny mozgó eleme csak néhány tizedet jelent, a slickek viszont sokkal többet. Persze egészen Ausztráliáig nem tudhatjuk majd, hogy pontosan hogyan is viselkednek, mert addig téli körülmények között tesztelünk. Majd akkor derül csak ki, hogyan reagálnak a meleg aszfaltra, és milyen ütemben kopnak. Ez a legnagyobb változás, a slickek nagyon különböznek a tavalyi gumiktól” – folytatta.

A tesztelés hétfő óta nedves pályán folyik Portugáliában, a toyotás Jarno Trulli pedig arra panaszkodik a tegnapi első körök után, hogy esőben szinte lehetetlen vezetni az új autókat.

“Nagyot csökkent a leszorítóerő és a tapadás. A vizes körülmények között nagyon nehéz volt felmelegíteni a gumikat, mindenki szenvedett, alig lehetett vezetni az autókat.”