A 2009-es idénytől a Forma-1-ben a csapatok nem kötelező jelleggel már használhatják a mozgásienergia-visszanyerő rendszert, az ún. KERS-t. Több gyártónak – köztük a Ferrarinak is – azonban nehézséget okoz a fejlesztés, és az újítást az ablakon kidobott pénzként értékelik.

Míg a Toyota, a McLaren és a Ferrari is lehet, hogy KERS nélkül kezdi az évet, addig a fejlesztéssel feltehetően jól haladó BMW-nek esze ágában sincs elhalasztani a technológia bevezetését – a Ferrari csapatfőnöke szerint legalábbis a németeken múlott a dolog a közös szervezet, a FOTA tárgyalásain.

“Úgy egyeztünk meg, hogy a döntéseknek egyhangúlag kell megszületniük. Persze néha kompromisszumot kell kötni – ezt mindenki elfogadta, csak a BMW nem. Csak akkor lehet szép az F1 jövője ha, közösen dolgozunk érte” – mondta Stefano Domenicali.   

A csapatfőnök azt állította, hogy a KERS egyébként náluk is jól működik, csak “nem most kellene bevezetni egy ilyen összetett rendszert. Semmi köze a Forma-1-hez, az egész csak ablakon kidobott pénz.”