A Ferrari 2008-ban az idény nagy részében a riválisoktól eltérően nem a hagyományos ún. nyalókával vezényelte az autók bokszkiállásait, hanem egy automatikus lámpás rendszert használt. A lámpa azonban többször is gondot okozott: Valenciában Kimi Räikkönen indult el idő előtt, míg Szingapúrban Felipe Massa vitte magával a töltőcsövet, és bukta el a futamot. A rendszer hibái jócskán hozzájárultak a bajnokság elvesztéséhez is.

Az utolsó három versenyen már a Ferrarinál is újra a nyalókás ember dolgozott, de 2009-ben újra előveszik a lámpákat, állítólag már nem történhet hiba.

“Megerősíthetem, hogy a tervek szerint a lámpás rendszert használjuk majd a bokszutcában. Hamarosan leteszteljük a módosításokat, meglátjuk, hogy sikerült-e a fejlesztés” – nyilatkozta a csapat szóvivője nemrég.

“Elemeztük a 2008-as hibákat, és javítottunk a rendszeren. Egy program meggátolja majd, hogy az autó elindulhasson úgy, hogy még rajta van a töltőcső” – mondta a La Stampának a Ferrari vezető mérnöke, Luca Baldisserri.

Tavaly egyedül a Honda próbálkozott a maranellóiakéhoz hasonló megoldással.