A csapat története alig néhány évre nyúlik vissza: a BMW korábbi motorszállítói szerepvállalása – az 1980-as években a Brabhamnél, az ezredforduló után a Williamsnél – után 2005 végén felvásárolta a svájci Sauber csapatot.

A BMW Sauber már első évében két dobogós helyezést szerzett, és a szintén erős 2007-ben már a második helyen zárta a konstruktőri bajnokságot. A svájci-bajor alakulat 2008-ra már első futamgyőzelmét tűzte ki célul, amelyet a Kanadai Nagydíjon Robert Kubica meg is szerzett. Tovább édesítette a sikert, hogy ugyanott a másik versenyző, Nick Heidfeld a második helyen ért célba.

Bár Kubica majdnem az idény végéig harcban állt a bajnoki címért, a csapat a 2008-as idény második felében már a 2009-es fejlesztésekre fordította az erőforrásai nagyobb részét. 2009-re már a bajnoki cím megszerzését tűzte ki a csapat, de hatalmas kudarc lett belőle, az autó szinte az egész idényben versenyképtelen volt, időnként csak a sereghajtó szerepe jutott a BMW-nek.

A német gyártó gyorsan ki is ábrándult és júliusban bejelentette, hogy év végén elhagyja a csapatot. Hosszú huzavona után végül az alapító, Peter Sauber vásárolta vissza csapatát, amely így 2010-ben jelentősen megnyirbált költségvetéssel, privát alakulatként indult. Nem volt sikertörténet az idény, sokáig megbízhatósági gondokkal küszködött a csapat, csak a szezon második felére támadt fel. Volt egy pilótacsere is, Pedro de la Rosát Nick Heidfeld váltotta, de a németet nem tartották meg: helyére az újonc Sergio Perez érkezett.

2011-nek már a BMW név elhagyásával vágott neki az istálló, Pereznek és Kobajasi Kamuinak igazából csak felvillanásokra futotta. A csapat a konstruktőri hetedik-nyolcadik helyért csatázott a Toro Rossóval, ebből a meccsből végül győztesen került ki. Sok egyébnek nem örülhetett Peter Sauber.