A Renault 1977-ben mutatkozott be a Forma-1-ben, méghozzá rögtön egy újítással, a sport történetének első turbómotorja az ő autójukban volt. Konstruktőrként 1985-ig voltak jelen a sportban, és annak ellenére, hogy többek között René Arnoux és Alain Prost is többször győzni tudott az autóval, a világbajnoki címet nem sikerült megszerezniük.

A francia gyártó 1989-től motorszállítóként sikert sikerre halmozott, a Williams és a Benetton partnereként hat konstruktőri és öt egyéni világbajnoki cím részesei voltak.

Konstruktőrként a Renault 2003-ban tért vissza a száguldó cirkuszba, amikor a Benetton csapatot felvásárolta. A siker gyorsan jött, az első futamgyőzelmet még abban az évben megszerezte Fernando Alonso, a következő idényben Jarno Trulli tudott nyerni Monacóban, 2005-ben és 2006-ban pedig Alonsónak köszönhetően mind az egyéni, mind a konstruktőri bajnokságot bezsebelték.

2007 rosszul alakult a csapat számára, távozott a kétszeres világbajnok, és a tervezésnél is rossz irányba indultak, és hiába tért vissza Alonso, 2008 is siralmasan kezdődött, azonban az idény utolsó harmadára erőre kapott a csapat. A Belga Nagydíjtól kezdve Fernando Alonso mindenkinél több pontot gyűjtött, Szingapúrban és Japánban győzni is tudott, igaz, utóbb kiderült, hogy az F1 történetének egyik legbotrányosabb csalása keretében a szingapúri győzelemben bunda is volt.

2009 siralmas év volt a Renault számára, az autó pocsék lett, Alonso pedig egyedül gyűjtögette a pontokat, összesen 26-ot. A csapat két pilótát is elhasznált a spanyol mellett, a szezon közepén elküldték a bukdácsoló Nelson Piquet-t, de a helyére érkezett Romain Grosjean sem volt sikeresebb nála.

2010-re a csapat alaposan átalakult, a Renault 25 százalékos kisebbségi tulajdonos lett a Genii Capital mellett, új csapatfőnök érkezett, Eric Bouiller, és a versenyzők is változtak, Robert Kubica, és az F1 első orosz pilótája, Vitalij Petrov vezette az autókat. Kubica parádésan szerepelt, Petrov kevésbé, de az istálló végül nem változtatott felállásán 2011-re. Új nevet kapott a csapat, a Lotus összebútorozott a Genii Capitallel, így a hivatalos elnevezés Lotus Renault GP-re módosult.

Kubica év eleji ralibalesete gyakorlatilag tönkrevágta a csapat idényét, a tapasztalt lengyel egész éves kiesése miatt nem volt senki, aki segíthetett volna a fejlesztésekben, így a kezdeti, biztató eredmények ellenére hamar szembesült az istálló azzal, hogy zsákutca volt az év eleji remek ötlet és az autó fejleszthetetlen. A helyettesnek szerződtetett Nick Heidfeldet is kitették az idény közepén, a helyére igazolt Bruno Senna eredményeket nemigen, de pénzt legalább fel tudott mutatni.

Év végére kiderült, hogy Kubica sérülései a vártnál súlyosabbak, nem tud visszatérni, így a gárda egy váratlan húzással leigazolta a visszatérő Kimi Räikkönent, aki mellé Romain Grosjeant ültette. 2012-re – a teljes megújulás jegyében – a Renault név is kikerült az istálló nevéből, csak a Lotus maradt, bár motorszállítóként maradtak a franciák. A Lotus az év egyik sikercsapata lehet.