A japán autógyártó 1999-ben döntött úgy, hogy belép a Forma-1-be. 2000 és 2001 a csapat felépítésével, és intenzív teszteléssel folyt, a bemutatkozásra a 2002-es idényben került sor.

Annak ellenére, hogy a mára a világ legnagyobb autógyártójává vált Toyota szinte számolatlanul költötte a pénzt az F1-projektre, a siker elég ritka volt eddig a csapatnál. Legjobb évük 2005-ben volt, amikor a rendszeres pontszerzés mellett Jarno Trulli egyszer, míg Ralf Schumacher kétszer is dobogóra állhatott, és a konstruktőri bajnokságot a negyedik helyen fejezték be.

A csapat csillaga 2006-tól újra lefelé ívelt, a rendszeresből alkalmi pontszerzőkké váltak, 2008-ban azonban újra jobb év következett: a pontok mellett még két dobogó is összejött.

A Toyotánál 2009-ben az első futamgyőzelem a cél, a csapat óriási nyomás alatt van, ugyanis ha ezt nem sikerül elérniük, a japán gyártó távozhat is a Forma-1-ből.